Το καλοκαίρι του 1968 η Αλίκη Βουγιουκλάκη επιστρέφει στη Φίνος Φιλμ μετά από μια περιπλάνηση στους κινηματογραφικούς οργανισμούς «Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης» και «Καραγιάννης-Καρατζόπουλος». Η νέα περίοδος συνεργασίας τους ξεκινά με τη ταινία του Ντίνου Δημόπουλου «Η Αρχόντισσα Και Ο Αλήτης».
Η Εθνική μας Σταρ υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας με την αμοιβή της, για τη συγκεκριμένη ταινία να ξεπερνά το μισό εκατομμύριο, συν ποσοστά από τις εισπράξεις. Μαζί της επέστρεψε στο Φίνο και ο τότε σύζυγος της Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο οποίος τη περίοδο εκείνη συνεργαζόταν με τον Κώστα Καραγιάννη. Την πρώτη ημέρα του γυρίσματος ο Φιλοποίμην έστησε γλέντι για να γιορτάσει την επιστροφή της Αλίκης. Μια επιστροφή που ξεκινά με έναν θρίαμβο. «Η Αρχόντισσα Και Ο Αλήτης» στοιχίζει στο Φίνο 6,5 εκατομμύρια δραχμές! Ποσό αστρονομικό αν αναλογιστούμε τα μεγέθη της εποχής.
Στην «Αρχόντισσα» η Αλίκη, στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εμφανίζετε ως αγόρι φορώντας περούκα και αντρικά ρούχα, διατηρώντας παράλληλα το νάζι και τη τσαχπινιά της. Η μεταμφίεση της ήταν τόσο πετυχημένη που ο γυναικολόγος της ηθοποιού, που τότε έκανε θεραπεία για να μπορέσει να τεκνοποιήσει, περιέγραψε πως σε μια συνάντησή τους, το ζευγάρι είχε καθυστερήσει και ήρθε κατευθείαν από τα γυρίσματα. Όταν έφτασαν στο σπίτι τους ο γιατρός, που ήταν ήδη εκεί, είδε να βγαίνουν από το αυτοκίνητο ο Παπαμιχαήλ και ένας νεαρός και νόμιζε πως η Αλίκη τον έστησε στο ραντεβού τους.
Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στην Κέρκυρα και στον δρόμο μεταξύ Ηγουμενίτσας και Ιωαννίνων. Το πλούσιο σπίτι του Διονύση Παπαγιαννόπουλου, όπου διοργανώνεται ο αρραβώνας της Αλίκης με τον Τσιτσόπουλο, είναι η βίλα Λεβίδη στην Παλλήνη, που σήμερα είναι εγκαταλελειμμένη. Όσο για το εκκλησάκι που στο φινάλε γίνεται ο γάμος του ζευγαριού είναι ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι.
Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι ο συγκεκριμένος Ναός οικοδομήθηκε το 1950, προς εξυπηρέτηση των λατρευτικών αναγκών μονάδος Δυνάμεων Καταδρομών, η οποία τότε στρατοπεύδευε στο Καβούρι. Φυσικά σημαντικό ρόλο στο φιλμ παίζει και η παρουσία της Αλίκης και του Δημήτρη στο πανηγύρι, σκηνή που γυρίστηκε στο Λούνα Παρκ, Ροντέο στην παραλιακή που δεν υπάρχει πια.
Το σάουντρακ της ταινίας σε ολοκαίνουργια έκδοση!!!
Το σάουντρακ της ταινίας φέρει την υπογραφή του σπουδαίου Νίκου Μαμαγκάκη, με τραγούδια που ερμηνεύουν ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, η Αλίκη και η Πόπη Αστεριάδη. Τα τραγούδια: «Η αγάπη θέλει δύο», «Αλητάκι μπατιράκι» και «Στον ήλιο του μεσημεριού» ξεχωρίζουν και ακούγονται μέχρι και σήμερα. Η νεοκυματική Πόπη Αστεριάδη ερμηνεύει τη «Βαρκαρόλα» στη σκηνή με τα πυροφάνια. Το συγκεκριμένο τραγούδι πέρασε στη δισκογραφία με τη φωνή της Λήδας Χαλκιαδάκη.
Ο δίσκος με κάποια μουσικά θέματα κυκλοφόρησε το 1968, από τη δισκογραφική εταιρεία Philips, σε βινύλιο 33 στροφών με δυο διαφορετικά εξώφυλλα. Επανεκδόθηκε στη δεκαετία του 80 με άλλο εξώφυλλο. Φέτος ο υποφαινόμενος το παρουσιάζει σε μια νέα έκδοση – ίσως την πλέον ολοκληρωμένη – με όλα τα ορχηστρικά, τα τραγούδια και φυσικά το χορωδιακό φινάλε, το οποίο απουσίαζε από όλες τις εκδόσεις! Οι στίχοι των τραγουδιών ανήκουν στον σκηνοθέτη Ντίνο Δημόπουλο.
Το σενάριο της «Αρχόντισσας» υπογράφει ο Λάκης Μιχαηλίδης, με έντονες επιρροές από την αμερικανική κωμωδία του 1934 «Συνέβη μια Νύχτα» (It Happened One Night), του Φρανκ Κάπρα. Μόνο που εκεί η κεντρική ηρωίδα δεν μεταμορφώνεται σε αγόρι. Ο Πίπης της Αλίκης αφήνει εποχή, μια μεταμφίεση την οποία χρωστάει η ηθοποιός στον μακιγιέρ Σταύρο Κελεσίδη, ο οποίος ήταν και προσωπικός της φίλος.
Από τα πλέον αξιοπερίεργα της «Αρχόντισσας» είναι ότι μέσα στους συντελεστές συναντάμε τέσσερα ζευγάρια (ενωμένα με τα δεσμά του γάμου), την Αλίκη και τον Δημήτρη, τη Φλωρέττα Ζάννα με τον σκηνοθέτη Ντίνο Δημόπουλο, τον Νίκο και την Έλσα Ρίζου και φυσικά τη Ρένα και τον Κώστα Πασχαλίδη. Για τους πλέον παρατηρητικούς στη σκηνή της δεξίωσης ένα από τα μέλη της ορχήστρας ήταν ο 19χρονος τότε, Βλάσσης Μπονάτσος.
«Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης» έκανε πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 30 Δεκεμβρίου 1968, κάνοντας ρεκόρ εισιτηρίων. Περισσότεροι από 750.000 θεατές παρακολουθούν τη ταινία σε Αθήνα, Πειραιά και Προάστια. Είχε προηγηθεί τεράστια διαφήμιση από τις εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής με τις φωτογραφίες της Αλίκης από το φιλμ να γίνονται εξώφυλλα σε όλα τα περιοδικά. Παράλληλα η Φίνος Φιλμ κυκλοφορεί διαφημιστικές καρτολίνες με ημερολόγιο στο πίσω μέρος, αφισέτες, μονόφυλλα και μια γιγαντοαφίσα της Εθνικής μας σταρ (διαστάσεων 1.40 Χ 2.00) προκειμένου να διαφημίσει τη ταινία. Σήμερα θεωρείται η δεύτερη πιο εμπορική ταινία από καταβολής Ελληνικού κινηματογράφου.