“Ο συγγραφέας είναι μηχανικός των ανθρώπινων ψυχών“, έλεγε ο Μαξίμ Γκόρκι και σίγουρα ένας συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας βουτά στη ψυχοσύνθεση των ηρώων του για να δημιουργήσει ένα άρτιο λογοτεχνικό οικοδόμημα.
Ο Αντώνης Γκόλτσος γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Νομικής Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου). Εργάστηκε στον τραπεζικό τομέα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από τον Απρίλιο του 2007 συντονίζει τη Λέσχη Αστυνομικής Λογοτεχνίας των εκδόσεων Μεταίχμιο.
Παράλληλα είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ – 2010). Επίσης επιμελήθηκε τον τόμο διηγημάτων “Το τελευταίο ταξίδι – Έντεκα νουάρ ιστορίες” που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το 2009, δημοσιεύοντας εκεί το πρώτο του διήγημα με τίτλο «Δεν είναι έτσι, αν έτσι νομίζετε» μαζί με το προλογικό κείμενο «Λέω, λες, λέει: “Αστυνομική Λογοτεχνία” – Εννοούμε το ίδιο;». Επιμελήθηκε ακόμη τη συλλογή διηγημάτων “Είσοδος κινδύνου” (εκδ. Μεταίχμιο, 2011 – πρώτη εκδοτική προσπάθεια της ΕΛΣΑΛ), όπου συμπεριλαμβάνεται το διήγημά του «Το σκοτάδι μόλις πριν από τους λόφους».
Το διήγημά του «Καφενείον “Των φιλάθλων”» δημοσιεύτηκε στη συλλογή διηγημάτων “Η επιστροφή του αστυνόμου Μπέκα” (εκδ. Καστανιώτης, 2012), ενώ επιμελήθηκε τη συλλογή διηγημάτων “Σκοτεινές υποθέσεις” (εκδ. Κύφαντα, 2018), όπου και το διήγημά του «Η επιστροφή ή Το τέρας στο πατάρι». “Ο Οδηγός φόνων” (2019) είναι το δεύτερο μυθιστόρημά του στις εκδόσεις Μεταίχμιο, μετά την ξεχωριστή “Αφιέρωση” (2016). Τέλος τον Νοέμβριο του 2019, η νουβέλα του “Ο βιγλάτορας”, κέρδισε το Γ’ Βραβείο Νουβέλας, στον Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος”.
– Σας καλώς ορίζω κ. Γκόλτσο στο The Book.Gr, τη διαδικτυακή πύλη του βιβλίου. Είναι χαρά μας να υποδεχόμαστε έναν μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας
– Ευχαριστώ για την πρόσκλησή σας. Είναι και δική μου χαρά να μιλήσουμε για το είδος που και οι δύο αγαπούμε, όχι, βέβαια, με την ιδιότητα ενός “μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας” (πόσοι θα τιμούσαν τον όρο;) αλλά ως θεράποντας του είδους, εκ των ταπεινοτέρων.
- Το τελευταίο σας βιβλίο «Οδηγός φόνων» κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Μιλήστε μας γι’ αυτή τη συγγραφική περιπέτεια. Ποια η αφόρμηση του συγκεκριμένου βιβλίου;
Να αρχίσω από τον όρο που χρησιμοποιείτε: η «αφόρμηση» – εκ του «αφορμώμαι» (ξεκινώ, αρχίζω από) – υπήρξε, ουσιαστικά …μία φράση. Είχα πει και σε παλαιότερη συνέντευξη ότι την εκκίνηση έδωσε η ακροτελεύτια πρόταση, «Εσύ και ο Καπαμπλάνκα», του Philip Marlowe, εμβληματικού ήρωα του Raymond Chandler στο «Ψηλό παράθυρο» («The high window»). Ήθελα έναν μύθο, που θα ξεκινούσε, που θα εξελισσόταν και που θα κατέληγε σε μία ισότιμη φράση∙ και είχα επίσης πει ότι, αυτό, μπορεί να ακούγεται εκκεντρικό, αλλά ότι θα ήταν αναληθές αν «πρότεινα» ένα άλλο σημείο εκκίνησης.
Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη στο The Book.Gr