Για πρώτη φορά από τότε που άνοιξε, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) φιλοξενεί μια συναυλία στο ψηλότερο σημείο του, το Ενεργειακό Στέγαστρο.

Το Σάββατο 16 Μαΐου στις 20.00 η διαδικτυακή σειρά συναυλιών #snfccAtHome: music απογειώνεται στην κυριολεξία με τη συναυλία του καταξιωμένου συνθέτη Δημήτρη Καμαρωτού με τον χαρακτηριστικό τίτλο Μετέωρη. Τραγουδάει η μεσόφωνος Άννα Παγκάλου.

Η συναυλία θα έχει φόντο την πανοραμική θέα της Αθήνας από την κορυφή του ΚΠΙΣΝ και τη μαγευτική δύση του ήλιου στον Σαρωνικό.

Το pre-show θα αρχίσει στις 20.00 και η συναυλία στις 20.15.

Παρακολουθήστε τη συναυλία live στο snfcc.org/kamarotos

Η σειρά #snfccAtHome: music, στην οποία σπουδαίοι Έλληνες καλλιτέχνες παρουσιάζουν συναυλίες σε ζωντανή αναμετάδοση από εμβληματικούς χώρους του ΚΠΙΣΝ χωρίς την παρουσία κοινού και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και έχει μέχρι στιγμής φιλοξενήσει με μεγάλη επιτυχία συναυλίες της Δήμητρας Γαλάνη, του Σταύρου Λάντσια και του Theodore.

 

 

Ο Δημήτρης Καμαρωτός θα βρεθεί στο Ενεργειακό Στέγαστρο του ΚΠΙΣΝ σε μια από τις πιο αγαπημένες στιγμές της Αθήνας, στη δύση του ήλιου, και θα ανοίξει ένα κανάλι ακρόασης σε αυτό το σημείο αιώρησης μεταξύ του ιστού της πόλης και του ουρανού της. Ο ίδιος ο Καμαρωτός περιγράφει με τα δικά του λόγια αυτό το πρωτότυπο μουσικό project: «Ήχοι, μνήμες από άλλες στιγμές, έρχονται σαν θόρυβοι και αρμονίες, συνδέονται και γίνονται μια νέα μουσική. Μια γυναίκα βρίσκεται εκεί, μετέωρη πάνω από την Αθήνα.

 

Η μεσόφωνος Άννα Παγκάλου αφουγκράζεται την πόλη και μετατρέπει τους ήχους από άλλες στιγμές της σε περιπέτειες μιας φωνής. Οι εφήμεροι ήχοι από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, τα τέσσερα τεταρτημόρια της πόλης, σταματούν. Ήχοι συμπλέκονται, επιστρέφουν πίσω. Μια μουσική, εκείνη τη στιγμή, για τους κατοίκους της Αθήνας.»

Η σειρά #snfccAtHome: music πραγματοποιείται με τα μεγαλύτερα δυνατά μέτρα ασφαλείας, έχοντας πάντοτε ως προτεραιότητα την υγεία των συνεργατών και των εργαζομένων του ΚΠΙΣΝ.

 

Ο Δημήτρης Καμαρωτός σπούδασε σύνθεση, κλαρινέτο, μουσικολογία και μουσική, στην Ελλάδα και τη Γαλλία, με τους Émile Damais, Marc Battier, Maurice Jarre και Ιάννη Ξενάκη. Εργάστηκε στο IRCAM και στο Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας. Συμμετέχει στην ανάπτυξη της θεατρικής δραματουργίας με τη μουσική σύνθεση, την εκτέλεση και τον ηχητικό σχεδιασμό. Έχει συνεργαστεί με πολλούς σκηνοθέτες, Έλληνες και ξένους, σε παραστάσεις που παρουσιάστηκαν στο Εθνικό Θέατρο, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, ξένες σκηνές και διεθνή φεστιβάλ. Η μουσική του κινείται ελεύθερα από την οργανική/φωνητική στην ακουσματική/ηλεκτροακουστική. Πρόσφατη δισκογραφική κυκλοφορία του είναι το LP Electromagnetic Landscapes (Intersonik Recordings, 2018).

Η Άννα Παγκάλου είναι voice soloist performer με σκούρο δραματικό χρώμα, που πειραματίζεται ανάμεσα στα όρια του κλασικού τραγουδιού και τις νέες φόρμες που δημιουργούνται από τις πειραματικές ηχητικές πρακτικές. Ως σολίστ έχει τραγουδήσει στην Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αίγυπτο, Τουρκία, Κύπρο, ΗΠΑ και Ελλάδα. Ειδικεύεται στη σύγχρονη μουσική. Σύγχρονοι συνθέτες γράφουν έργα για τη φωνή της και συμμετέχει σε νεωτεριστικές συνεργασίες για τη δημιουργία εικαστικών έργων και performances. Έχει τιμηθεί με υποτροφίες από τα ιδρύματα Ωνάση και Fulbright και με βραβείο από τον Διεθνή Διαγωνισμό «Δημήτρης Μητρόπουλος». Τη χαρακτηρίζει η ευελιξία στην εναλλαγή ανάμεσα σε διάφορα μουσικά είδη/ηχοχρώματα και οι φωνητικοί πειραματισμοί. Την εποχή αυτή δημιουργεί εικαστικά έργα με κύριο εργαλείο τη φωνή της.

Φωτογραφίες: Γιώργης Γερόλυμπος

Το Ενεργειακό Στέγαστρο του ΚΠΙΣΝ αιωρείται 17 μέτρα πάνω από το κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Φάρο και 47 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Με διάσταση 100×100 μέτρα, καταλαμβάνει δέκα στρέμματα, δηλαδή ισοδυναμεί με 1,5 γήπεδο ποδοσφαίρου. Το βάρος του φτάνει τους 4.500 τόνους. Η τομή του θυμίζει πτερύγιο αεροπλάνου, γιατί, σε μια περιοχή τόσο ανοικτή και εκτεθειμένη όπως το Δέλτα Φαλήρου, ο άνεμος εύκολα φτάνει σε υψηλές ταχύτητες και το σχήμα πρέπει να ελαχιστοποιεί την αεροδυναμική πίεση. Για την τελική του μορφή συναρμολογήθηκαν 750 πανέλα.