Σήμερα είχα τη χαρά να συναντήσω μία ιδιαίτερα ευχάριστη κυρία με φοβερό χιούμορ και απίστευτη προσωπικότητα. Ένα μεγάλο παιδί που αγαπά το θέατρο. Την κυρία Καίτη Βαρβαρέσου Θεολογίτου με τη παράσταση «ΜΑΘΗΜΑ» την οποία σκηνοθετεί και παίζει η ίδια.

 

Συνέντευξη στον Γιάννη Ζαμπατή

 

 

Κυρία Καίτη, θα μου επιτρέψετε να σας απευθύνομαι με το μικρό σας μιας και δεν τα πηγαίνω και τόσο καλά με τις πολλές τυπικότητες και να σας καλωσορίσουμε στο http://TheLook.Gr

Από το βιογραφικό σας και τις σπουδές σας διακρίνουμε μια ακούραστη εργάτρια της Τέχνης που δεν φοβάται να υπηρετήσει το θέατρο, είτε αυτό λέγεται Τσέχωφ είτε Ντάριο Φο. Αλλά να ξεκινήσουμε με το «ΜΑΘΗΜΑ» που ετοιμάζεστε να μας δώσετε, όπως είναι ο τίτλος της παράστασης την οποία και σκηνοθετείτε. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό.

Λόγω του lock down, επειδή είμαι πολύ δραστήριος άνθρωπος, δεν μπορούσα να κάτσω χωρίς θέατρο. Έτσι αποφάσισα να παίξω μονόλογο γιατί θα ήταν αρκετά δύσκολο να βρω συναδέλφους για μια μεγαλύτερη παράσταση αφού ήταν όλοι φοβικοί και διστακτικοί, αλλά εγώ είμαι άφοβη.

Επειδή είμαι φανατική θαυμάστρια της Λαμπέτη, καθόμουν ώρες και παρακολουθούσα παραστάσεις τις οποίες έχει παίξει. Μιά μέρα έπεσα πάνω στο «Δεσποινίς Μαργαρίτα». Με συγκλόνισε. Και η ερμηνεία της Λαμπέτη αλλά και ο μονόλογος, έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και να δοκιμαστώ.

Πήρα τηλέφωνο τον φίλο και δάσκαλο απο τη σχολή μου Δημοσθένη Παπαδόπουλο, ο οποίος δέχτηκε με χαρά να με βοηθήσει. Έκανα μία διασκευή λοιπόν και μπήκε στη καρδιά μου αυτός ο κωμικοτραγικός χαρακτήρας.

 

 

Ποια είναι η σχέση σας με την Κοινότητα Τέχνης Πράξις και πως ήρθε η συνεργασία με τον Νίκο Τουλιάτο, που το όνομα του είναι συνδεδεμένο με την μουσική;

Το κύριο Τουλιάτο το γνώρισα μέσω του κυρίου Περέλη που ήταν δάσκαλος μου στη σχολή Βεάκη κι έτσι ξεκίνησα πέρσι με το πρώτο έργο που μου σκηνοθέτησε και ο ίδιος ο κύριος Τουλιάτος, «Η πιο Δυνατή» του Στρίντμπεργκ.

 

 

Ο μονόλογος είναι ένα αρκετά δύσκολο θέατρο, αφού όλη η παράσταση στηρίζεται στις πλάτες ενός ηθοποιού. Εσείς έχετε λάβει αυτό το βάπτισμα ήδη από το 2014 με την «Μαμά Φρικιό» του Ντάριο Φο. Ποια είναι τα στοιχεία που απαιτεί αυτό το κομμάτι;

Το δύσκολο στο μονόλογο είναι ότι είσαι μόνος πάνω στη σκηνή χωρίς τη βοήθεια κανενός. Αν χαθείς, χάθηκες. Στο συγκεκριμένο μονόλογο σίγουρα το να πιάσεις αυτή τη κωμικοτραγική ιδιοσυγκρασία είναι το πιο δύσκολο. Από τη λογική πετάγεται στο παράλογο με τρόπο ιδιαίτερο κάποιες φορές κωμικό και κάποιες τραγικό, όπως άλλωστε ήταν και η ζωή της.

 

Πέρα από τους κλασσικούς όμως συγγραφείς έχετε παίξει περισσότερο σε Ελληνικά έργα και έχετε συνεργαστεί με νεότερους, όπως με τον Βαλεντίνο Τσίλογλου σε δύο έργα του. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από τέτοιες «φρέσκες» συνεργασίες;

Περάσαμε υπέροχα και ρίξαμε πολύ γέλιο. Η κωμωδία σίγουρα είναι το στοιχείο μου και όταν συνεργάζεσαι με νέα παιδιά δεν έχεις παρά να πάρεις την απίστευτη ενέργεια τους και να νιώθεις κι εσύ νέος. Όχι πως δεν είμαι χαχα.

 

Σας έρχεται στο μυαλό κάποιος ρόλος που απολαύσατε περισσότερο στο σανίδι και γιατί;

Ο ρόλος που με συγκλόνισε ήταν η Μαμά Φρικιό. Με άγγιξε η δύναμη αυτής της μητέρας που μπήκε στα ναρκωτικά, στον κόσμο της νύχτας για να ψάξει και να σώσει το παιδί της. Σα μάνα που είμαι θα έκανα το ίδιο.

 

 

Έχετε περάσει όμως και από τα πλατό της τηλεόρασης, η οποία ως γνωστόν απαιτεί διαφορετική στάση και ξεδίπλωμα της υποκριτικής. Πόσο σας ελκύει και κατά πόσον την επιζητάτε σε σχέση με το θέατρο;

Σίγουρα προτιμώ το θέατρο γιατί έχει την αμεσότητα με το θεατή, εκεί πιστεύω ότι ξεδιπλώνεις την υποκριτική σου ικανότητα, με τα μάτια όλων επάνω σου. Όσον αφορά τη τηλεόραση θα χρησιμοποιήσω τη λέξη με ανακάλυψαν.

Η Χαρά Τσιώλη βλέποντας μία φωτογραφία μου, μου πρότεινε συνεργασία. Έτσι άρχισαν να με βλέπουν κι άλλοι. Είναι να μη «τρουπώσω» που έλεγε κι ο αείμνηστος Βουτσάς. Έτσι τρούπωσα κι εγώ στη τηλεόραση.

 

Πόσο εύκολες είναι οι σχέσεις, φιλίες ή συνεργασίες στον κόσμο του θεάτρου και τι ρόλο παίζουν για εσάς;

Είναι δύσκολες. Σίγουρα δεν είμαι η μόνη που το λέω ούτε η πρώτη. Πρέπει να ταιριάζουν πολύ τα χνώτα μας για να γίνουν και ωραίες συνεργασίες. Σωστές μπορεί να υπάρξουν πολλές. Απλές, τυπικές και σωστές. Αλλά ωραίες συνεργασίες είναι λίγες και καλές.

 

Συνήθως οι περισσότεροι, άντρες και γυναίκες αποκτούν το μικρόβιο του θεάτρου από κάποια ερεθίσματα σε μικρή ηλικία. Και για να σας βάλω κάτι δύσκολο, μήπως θυμάστε ποια ήταν η πρώτη παράσταση που σας συγκίνησε και είπατε «Αυτό θα ήθελα στη ζωή μου»;

Θα σε πάω πολύ πίσω τώρα αφού μου το ζητάς. Λοιπόν όλο αυτο ξεκίνησε όταν ήμουν μικρή και είχα δει στο σινεμά το «Χαμίνι» και μου άρεσε ιδιαίτερα. Έπειτα το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» και βασικά για να τα λέμε τα πράγματα με το όνομα τους μου άρεσε η Βουγιουκλάκη. Αυτή ήταν το μεγάλο ερέθισμα για να γίνω ηθοποιός. Ντυνόμουν σαν εκείνη, αγόραζα καπέλα σαν εκείνη, δεν έχανα παράσταση της.

 

Από όσο γνωρίζουμε αποφασίσατε κάπως αργά να ακολουθήσετε θεατρικές σπουδές και να ασχοληθείτε επαγγελματικά πλέον με την υποκριτική. Ποιοι ήταν οι λόγοι που δεν το πραγματοποιήσατε νωρίτερα;

Την εποχή εκείνη οι γονείς δεν άφηναν τα παιδιά τους όπως το ξέρετε να γίνουν ηθοποιοί. Πιο πολύ ο μπαμπάς βασικά. Έτσι ακολούθησα τη ζωή του δημοσίου υπαλλήλου αλλά αυτό ποτέ δε με γέμισε. Έτσι αποφάσισα ότι ποτέ δεν είναι αργά και πήγα στη σχολή.

 

Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για εσάς να πραγματοποιήσετε αυτήν την επιθυμία αφού ήδη είχατε κάνει οικογένεια και ποια η αντιμετώπιση του οικείου σας περιβάλλοντος;

Η οικογένεια μου το δέχτηκε με μεγάλη ευχαρίστηση. Με παρότρυναν κι όλας μη σας πω. Και φυσικά είναι δίπλα μου και με στηρίζουν σε κάθε παράσταση αλλά και σε κάθε μου εγχείρημα στη ζωή.

 

Τώρα που ήδη έχετε βρει το δρόμο σας, τον θεατρικό, έχετε στο μυαλό σας κάποιο ρόλο που θα θέλατε πολύ να παίξετε και γιατί;

Θέλω λίγη κωμωδία στη ζωή μου. Τα τελευταία χρόνια όλοι περάσαμε δύσκολα με την πανδημία. Φόβος, κλειστήκαμε μέσα και όχι μόνο σαν σώματα αλλά και σαν ψυχές. Μαύρισε η ψυχή μας. Γι αυτό κι εγώ εδώ και ενάμιση χρόνο προσπαθώ να πίσω τον Τουλιάτο να ανεβάσουμε τη «Χαρτοπαίχτρα» και να κάνει τον αντρικό ρόλο. Που θα πάει δε θα μου γλυτώσει.

 

 

Κάποια σχέδια υπάρχουν μετά το «ΜΑΘΗΜΑ» ή είναι ακόμα νωρίς να μας πείτε;

Προς το παρόν έχω αφιερωθεί στο «ΜΑΘΗΜΑ», αλλά επειδή είμαι πολυπράγμων σίγουρα δε θα μείνω εκεί μετά τη πρεμιέρα! Όλο και κάτι θα σκεφτώ! Άλλωστε όπως λένε όποιος θέλει βρίσκει τρόπους.

 

Και κλείνοντας να ρωτήσω τι είναι για εσάς το θέατρο και πως ορίζετε το καλό θέατρο;

Το θέατρο είναι η μικρογραφία της ζωής μας. Ένα κομμάτι του ηθοποιού σε κάθε παράσταση χαρίζεται απλόχερα στους θεατές. Το καλό θέατρο λοιπόν δεν μπορεί να είναι άλλο παρά η αλήθεια του ηθοποιού πάνω στη σκηνή.

 

Κυρία Καίτη σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας και ευχόμαστε καλή επιτυχία στο «ΜΑΘΗΜΑ» σας…!!!

 

 

 

Βιογραφικό Σημείωμα

Η  Καίτη Βαρβαρέσου Θεολογίτου είναι γεννημένη στη Σύρο, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Βεάκη (2006-10)

 

****

 

Σπουδές

Αναζητώντας την Αλήθεια Σεμινάριο με τον σκην. Δημήτρη Κομνηνό στο Θέατρο Βικτώρια 2013

Υποκριτική στην κάμερα με τον Πάνο Κοκκινόπουλο 2012

Μεταπτυχιακό Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με τη Λυδία Κονιόρδου στους «Δεσμούς» 2011

Ηλέκτρα Σεμινάριο με τον Θωμά Κινδύνη στις Μορφές Έκφρασης 2011

Σωματοποιημένος Λόγος Σεμινάριο Υποκριτικής και Αυτοσχεδιασμού με τον Περικλή Μουστάκη 2011

Σχολή Λογιστών Πάλμερ Απόφοιτος 

****

 

Θέατρο

2020 . .. Η πιο Δυνατή Χ 2  Στρίντμπεργκ διασκ. σκην. Λεοντσίνι Χάρης  Κυρία Χ  Θέατρο ΠΚ 

2019 . .. Δείπνο βασιλισσών κειμ. – σκην. Τσίλογλου Βαλεντίνος Θέατρο ΠΚ 

2018 . .. Ύποπτη για το φόνο μου   κειμ. – σκην. Τσίλογλου Βαλεντίνος Θέατρο Βαφείο 

2017 . .. Ένα ελεύθερο ζευγάρι Φο Ντάριο – Ράμε Φράνκα σκην. Ετιαρίδου Άννα Θέατρο Βαφείο 

2016 . .. Victory σκην. Παντελόπουλος Λεωνίδας Ακαδημία Πλάτωνος 

2015 . .. Μπουχάρα Μουρσελάς Κ. σκην. Ταγόπουλος Χρήστος Θέατρο Ανάδυσις (Μαζί με την «Ταβέρνα» από τις Εσωτερικές Ειδήσεις του Μάριου Ποντίκα)

2015 . .. Ο Φώντας Ευθυμιάδης Μήτσος σκην. Γαλάνης Χρήστος     Θέατρο Βαφείο 

2014 . .. Μαμά Φρικιό   Φο Ν. σκην. Μαυράκη Λένα   μονόλογος  Πολυχώρος Ανάδυσις & Σύρος Πινακοθήκη Κυκλάδων 

2013 . .. Πρόταση Γάμου & Αρκούδα Τσέχωφ Α. σκην. Αντωνάτου Μαρίνα Αρίνα & Πόποβα Θέατρο Απόλλων Σύρου 

2013 . .. Το Βάπτισμα του Σπιρτός σκην. Παναγόπουλος Παναγιώτης Θέατρο Πυξίδα 

2011 . .. Με τη Βούλα σκην. Μποσταντζόγλου Γιάννης (Συμμετοχή στο video της παράστασης) Θέατρο Βικτώρια 

2011 . .. Τα Τρωκτικά Χώρος Τέχνης Ασωμάτων 

2011 . .. Ο Μύθος του Μορφέα Εικαστικό Διαδραστικό Μυθόδραμα 

Τρισεύγενη   Παλαμάς Κ. σκην. Σίσκος Γιώργος Θεατρικό Εργαστήρι Ηλιούπολης 

Η Αυλή των Θαυμάτων Καμπανέλλης Ι. σκην. Σίσκος Γιώργος Θεατρικό Εργαστήρι Ηλιούπολης 

Η Μικρή μας Πόλη Ουάιλντερ Θ. σκην. Σίσκος Γιώργος Θεατρικό Εργαστήρι Ηλιούπολης 

****

 

Κινηματογράφος

2018 . .. Dady Cool σκην. Γαλάνης Νικηφόρος μικρού μήκους 

2012 . .. Luton σκην. Κωνσταντάτος Μιχάλης συμμετοχή μεγάλου μήκους 

****

 

Τηλεόραση

2021 . .. Βαρδιάνος στα Σπόρκα σκην. Μανουσάκης Μανούσος Δεύτερος ρόλος  ΕΡΤ1 

2021 . .. Οικογενειακές Ιστορίες: Μητέρα και γιος Alpha 

2020 . .. Το κόκκινο ποτάμι σκην. Μανουσάκης Μανούσος Συμμετοχή Open TV 

2014 . .. Όρκος Σιωπής σκην. Βασιλειάδης Γιάννης – Σιούγας Γιώργος Star 

2014 . .. Δικαίωση σκην. Αρβανίτης Δημήτρης Mega 

2014 . .. Τρίχες σκην. Ρήγας Αλέξανδρος ΑΝΤ1 

2014 . .. Διά Ταύτα σκην. Λαζόπουλος Λάκης Alpha 

2014 . .. Κλεμμένα Όνειρα σκην. Αρβανίτης Δημήτρης – Εσκενάζυ Ρέινα MEGA