#HitMan
Δεν είναι δολοφόνος, αλλά έχει φάει αρκετούς …
Η ΣΥΝΟΨΗ
Ο Γκάρι Τζόνσον είναι ο πιο περιζήτητος επαγγελματίας δολοφόνος στη Νέα Ορλεάνη. Για τους πελάτες του, είναι σαν βγαλμένος από ταινία: ένας εκτελεστής. Αλλά αν τον πληρώσετε για να ξεφορτωθεί έναν σύζυγο ή ένα αφεντικό, καλύτερα να προσέχετε – γιατί δουλεύει για τους αστυνομικούς.
Όταν σπάει το πρωτόκολλο για να βοηθήσει μια απελπισμένη γυναίκα που προσπαθεί να ξεφύγει από τον κακοποιητικό σύντροφό της, βρίσκει τον εαυτό του να γίνεται ένα από τα ψεύτικα πρόσωπα του, ερωτεύεται τη γυναίκα και φλερτάρει με την ιδέα να γίνει ο ίδιος εγκληματίας.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Στο ηλιόλουστο νέο-νουάρ του υποψήφιου για Όσκαρ® σκηνοθέτη, Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, πρωταγωνιστεί ο Γκλεν Πάουελ στον ρόλο ενός καθηγητή, Γκάρι Τζόνσον, ο οποίος εμφανίζεται ως ψεύτικος δολοφόνος για το αστυνομικό τμήμα της Νέας Ορλεάνης. Προικισμένος έμφυτα να αλλάζει προσωπεία και προσωπικότητες για να παγιδεύει διάφορους δυστυχισμένους ανθρώπους που ελπίζουν να χτυπήσουν τους εχθρούς τους, ο Γκάρι μεταβαίνει σε μια ηθικά αμφίβολη περιοχή, όταν έλκεται από μία από τους πιθανούς εγκληματίες, μια όμορφη νεαρή γυναίκα που ονομάζεται Μάντισον (Άντρια Αρχόνα). Καθώς η Μάντισον ερωτεύεται έναν από τους χαρακτήρες του Γκάρι – τον μυστηριωδώς σέξι Ρον – η σχέση τους πυροδοτεί μια αλυσιδωτή αντίδραση παιχνιδιών εξαπάτησης.
Σε σενάριο των Λινκλέιτερ & Πάουελ και εμπνευσμένο από μια απίστευτη αληθινή ιστορία – το HIT MAN είναι μια έξυπνα υπαρξιακή κωμωδία για την ταυτότητα και τη σέξι, συναρπαστική και συνεχώς εκπληκτική απόλαυση.
ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΛΙΝΚΛΕΪΤΕΡ
Το HIT MAN βασίζεται χαλαρά σε ένα άρθρο αληθινού εγκλήματος που διάβασα πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια στο Texas Monthly. Η ταινία επιχειρεί να πετύχει πολλές νότες – κωμωδία, νουάρ, θρίλερ, ψυχολογική μελέτη – ενώ εξετάζει κυρίως την έννοια της ταυτότητας και το πόσο σταθερές μπορεί να είναι ή όχι οι προσωπικότητες μας.
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο Λινκλέιτερ, ο υποψήφιος για Όσκαρ® σκηνοθέτης πίσω από την τριλογία ταινιών Boyhood and Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight, έλαβε κλήση από τον φίλο και συνεργάτη του, Γκλεν Πάουελ, γνωστό στο κοινό για τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους. στο Top Gun: Maverick, Anyone But You and Hidden Figures, ο οποίος ρώτησε αν είχε διαβάσει ποτέ την ιστορία “Hit Man”. «Το διάβασα το 2001 όταν κυκλοφόρησε η ιστορία», απάντησε ο Λινκλέιτερ. «Ο συγγραφέας, Σκιπ Χόλαντσγουορθ, είναι φίλος μου. Απλώς είχα κάπως εμμονή με αυτό και με τα χρόνια το σκεφτόμουν, αλλά ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου η ιδέα ως ταινία γιατί η ιστορία δεν φαίνεται να πηγαίνει πουθενά».
Ο Πάουελ που είχε μυηθεί στο άρθρο του «Texas Monthly» από τον παραγωγό Μάικλ Κόστιγκαν, είχε παρόμοιο ενδιαφέρον από την ιστορία και συμφώνησε ότι υπήρχε ένας συναρπαστικός χαρακτήρας στο άρθρο. Όταν ο Κόστιγκαν τον ρώτησε ποιος πίστευε ότι θα ήταν καλό να το εξερευνήσει μαζί του, η άμεση απάντηση του Γκλεν ήταν ο Λινκέιτερ. Ο Πάουελ είπε, «Δεν υπάρχει κανείς καλύτερος στο να κατανοήσει την περίπλοκη φύση αυτού που κάνει τους ανθρώπους, ανθρώπους. Σκέφτεται αυτά τα πράγματα με τρόπο που κανένας άλλος από όσους έχω γνωρίσει. Το πρότεινα στον Ρικ και σύντομα προσπαθούσαμε να βρούμε έναν τρόπο να κάνουμε την ιστορία να λειτουργήσει ως ταινία».
Ο Πάουελ θυμάται, «Υπήρχε μια γραμμή κοντά στο τέλος του άρθρου σχετικά με τον Γκάρι Τζόνσον που βρήκε αυτή τη γυναίκα που προσπαθούσε να σκοτώσει τον σύζυγό της, αλλά έβλεπε την ανθρωπιά μέσα της. Κοίταξε αυτό το άτομο και σκέφτηκε: ‘Αυτό είναι θύμα των συνθηκών του και θέλω να το βοηθήσω να ξεπεράσει αυτό το πράγμα.’ Αυτή η σχέση αποδείχθηκε ότι ήταν το κλειδί για ολόκληρη την ταινία». Το HIT MAN συνδυάζει στοιχεία μιας ποικιλίας ειδών: νουάρ, ρομαντικό, θρίλερ, ληστεία, δράση και κωμωδία. Ο Πάουελ εξηγεί, «Ο Ρικ είχε αυτή την απίστευτα τολμηρή καριέρα, έχοντας ‘παίξει’ σε κάθε είδος, αυτή η ταινία είναι το αποκορύφωμα όλων αυτών των διαφορετικών ειδών και χαρακτήρων σε μία
ταινία. Ήταν μια δύσκολη ταινία να βγει και την έκανε να φαίνεται αβίαστη».
Σχολιάζοντας τη δημιουργική τους διαδικασία, ο Λινκέιτερ δηλώνει, «γοητεύεσαι με μια ιστορία, έναν χαρακτήρα, μια ατμόσφαιρα. Κάτι σε παρασύρει σε αυτό. Σε αυτήν την περίπτωση, είχαμε προχωρήσει πολύ ήδη, όταν συνειδητοποίησα ότι βρισκόμασταν σε μια περιοχή νουάρ θρίλερ…. Είναι κάπως διασκεδαστικό να συνειδητοποιείς ότι είσαι σε ένα είδος, επειδή ξέρεις ότι θα κάνεις τη δική σου ανατροπή σε αυτό. Θα αναγνωρίσετε κάπως το είδος, αλλά θα συνεχίσετε να ακολουθείτε τον δικό σας δρόμο». Αλλά το HIT MAN είναι επίσης κωμικό, «είναι παράξενα αστείο σε όλη τη διαδρομή, μου αρέσει ο σκοτεινός κωμικός τόνος. Λοιπόν, είναι μια κωμωδία… για φόνο. Τι πιο διασκεδαστικό;» Ο Γκλεν συμφωνεί, «Είναι μια φαντασίωση στο τέλος της ημέρας. Θέλετε να αγοράσετε τη φαντασία. Κάναμε μια ταινία που δεν είναι μόνο διασκεδαστική, αλλά σέξι, συναρπαστική… αυτή η ταινία τα έχει όλα, έχει ακόμη και την πρώτη σκηνή σεξ σε ταινία του Λινκέιτερ – Είναι μια τέλεια ταινία για ραντεβού!»
————–
Gary Johnson (Powell) is the most sought-after professional killer in New Orleans. To his clients, he is like something out of a movie: the mysterious gun for hire. But if you pay him to rub out a cheating spouse or an abusive boss, you’d better watch your back – he works for the cops. When he breaks protocol to help a desperate woman (Arjona) trying to flee an abusive boyfriend, he finds himself becoming one of his false personas, falling for the woman and flirting with turning into a criminal himself.