|
|
Πληροφορίες για την Diamanda Galás
Η γεννημένη στο Σαν Ντιέγκο Galás, μεγάλωσε παίζοντας κλασική και τζαζ μουσική. Όχι μόνο συνόδευσε τη χορωδία γκόσπελ του Έλληνα πατέρα της από την Ανατολία και εντάχθηκε στο συγκρότημά του σε στυλ Νέας Ορλεάνης, αλλά έπαιξε επίσης ως σολίστ πιάνου με τη Συμφωνική του Σαν Ντιέγκο σε ηλικία 14 ετών. Συνέχισε να παίζει με διάφορα συγκροτήματα που περιλάμβαναν βαριά κομμάτια της νέας τζαζ, όπως ένα combo γύρω στο ’74 στην Pomona της Καλιφόρνια, που περιελάβανε τον κορνετίστα Bobby Bradford, τον σαξοφωνίστα David Murray, τον μπασίστα Mark Dresser και τον ντράμερ Stanley Crouch. Έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση το 1979, συνεργαζόμενη σε μια όπερα με τον Vinko Globokar και τη Διεθνή Αμνηστία σχετικά με τη σύλληψη, τα βασανιστήρια και τη δολοφονία μιας Τουρκάλας για προδοσία. Το 1982 κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ της, The Litanies of Satan, το οποίο παρουσίασε τις πρώτες της επιδρομές στην ανορθόδοξη φωνητική έκφραση και την πολυφωνία, και το οποίο περιελάμβανε ένα 18λεπτο κομμάτι με τίτλο «Wild Women With Steak Knives».
Έχει δημιουργήσει έργα που ασχολούνται με το AIDS (συμπεριλαμβανομένου του πρόσφατα re-mastered The Divine Punishment), τη γενοκτονία και τις ψυχικές ασθένειες, καθώς και συνθέσεις για φωνή και πιάνο σε έργα εξόριστων ποιητών. Συνεργάστηκε επίσης με τον John Paul Jones των Led Zeppelin στο άλμπουμ The Sporting Life του 1994.
Το πιο πρόσφατο άλμπουμ της – ένα από τα άλμπουμ της χρονιάς των The Wire &; The Quietus – Broken Gargoyles (2022), που πήρε το όνομά του από τους στρατιώτες του Α Παγκοσμίου πολέμου που παραμορφώθηκαν από τον πόλεμο και πέθαναν άρρωστοι. Η Galás εργάζεται τον τελευταίο καιρό σε μια σειρά από remastered εκδόσεις της δουλειάς της μέσω του δικού της label, Intravenal Sound Operations.