Στις 17 Μαρτίου έρχεται το «Ασθενοφόρο», ένα ιλιγγιώδες θρίλερ από τον σκηνοθέτη και παραγωγό Μάικλ Μπέι.

 

 

Ένας  παρασημοφορημένος βετεράνος, ο Γουίλ, που είναι απελπισμένος να βρει χρήματα, ζητά βοήθεια από τον θετό του αδερφό και χαρισματικό εγκληματία, Ντάνι. Ο Ντάνι θα του κάνει προσφορά για τη μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Με την επιβίωση της συζύγου του να κρίνεται στο νήμα, ο Γουίλ δεν μπορεί να αρνηθεί.

 

Όταν η απόδραση από την τράπεζα πηγαίνει εντυπωσιακά στραβά, τα απελπισμένα αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός και μια νοσοκόμα. Σε μια καταδίωξη υψηλής ταχύτητας που δεν σταματά ποτέ, ο Γουίλ και ο Ντάνι πρέπει να αποφύγουν τις αστυνομικές δυνάμεις, να κρατήσουν τους ομήρους ζωντανούς και με κάποιο τρόπο να μην σκοτώσουν ο ένας τον άλλον, στην πιο παρανοϊκή απόδραση που έχει συμβεί ποτέ στο Λος Άντζελες.

 

 

ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ

AMBULANCE

 

Σκηνοθεσία Μάικλ Μπέι

Παραγωγοί Μάικλ Μπέι, Μπράντλεϊ Τ. Φίσερ, Τζέιμς Βάντερμπιλτ, Ουίλιαμ Σέρακ, Ίαν Μπράις  

Σενάριο Κρις Φέντακ, βασισμένο στην ιστορία και το σενάριο για την Δανέζικη ταινία τους 2005 Ambulancen των Laurits Munch- Petersen και Lars Andreas Pedersen

Πρωταγωνιστούν Τζέικ Τζίλενχαλ, Γιαχία Αμπντούλ – Ματίν Β’, Έιζα Γκονζάλες

Διάρκεια: 136’

 

Στη διάρκεια μιας ημέρας στους δρόμους του Λος Άντζελες, τρεις ζωές θα αλλάξουν για πάντα.

 

 

 

 

Πρόκειται για ένα νέο ιλιγγιώδες θρίλερ από τον σκηνοθέτη και παραγωγό Μάικλ Μπέι, ο οποίος είναι ένα από τα πιο εμπορικά ονόματα στην ιστορία του Χόλιγουντ, έχοντας σημειώσει επιτυχίες όπως το «Armageddon», το «Pearl Harbor», το «The Rock», τα δυο «Bad Boys» και τις πέντε ταινίες της σειράς των «Transformers».

 

Η ιστορία της ταινίας είναι απλή, και πάνω σε μια αρχική ιδέα χτίζεται μια κινηματογραφική καταδίωξη με κάμερες που αψηφούν τη βαρύτητα και με μοντάζ που σε αναγκάζει να ψάχνεις τη ζώνη ασφαλείας στην θέση του κινηματογράφου.

 

Το σενάριο ανήκει στον Κρις Φέντακ (Prodigal Son, Chuck) και βασίζεται στο σενάριο του Δανέζικου θρίλερ του 2005 «Ambulancen».

 

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Ένας παρασημοφορημένος βετεράνος πολέμου, ο Γουίλιαμ, (Γιαχία Αμπντούλ – Ματίν Β’) που είναι απελπισμένος να βρει χρήματα ώστε να καλύψει το κόστος της ιατρικής περίθαλψης της γυναίκας του, ζητά βοήθεια από το ένα πρόσωπο που ξέρει ότι δεν θα έπρεπε. Οι ιατρικοί λογαριασμοί ξεπερνούν τα 230.000 δολάρια, παρά το ότι είναι βετεράνος πολέμου. Απελπισμένος να σώσει την οικογένειά του, ο Γουίλ απευθύνεται στον αδελφό του, Ντάνι, για ένα δάνειο, ίσως και για μια μικρή (;) δουλειά.

 

Πρόκειται για έναν χαρισματικό εγκληματία που θα του κάνει προσφορά για μια δουλειά: τη μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Με την επιβίωση της συζύγου του να κρίνεται στο νήμα, ο Γουίλ δεν μπορεί να αρνηθεί την προσφορά.

 

Από τότε που ο πατέρας του Ντάνι έφερε στο σπίτι τους τον υιοθετημένο αδελφό του Γουίλ, ο Ντάνι τον προσέχει. Όταν ο Γουίλ ζητάει δάνειο, ο Ντάνι θέλει ειλικρινά να βοηθήσει, αλλά συνειδητοποιεί επίσης πόσο του λείπει ένας συνεργάτης που μπορεί να εμπιστευτεί. Σχεδιάζει μια ληστεία τράπεζας και χρειάζεται έναν επιπλέον άνθρωπο. Ο μόνος που είναι κατάλληλος για τη δουλειά είναι ο αδελφός του, ήρωας πολέμου.

 

Όταν η απόδραση από την τράπεζα πηγαίνει εντυπωσιακά στραβά, τα απελπισμένα ετεροθαλή αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός που είναι ετοιμοθάνατος και μια νοσοκόμα. Σε μια καταδίωξη υψηλής ταχύτητας που δεν σταματά ποτέ, ο Γουίλ και ο Ντάνι πρέπει να αποφύγουν τις αστυνομικές δυνάμεις, να κρατήσουν τους ομήρους ζωντανούς και με κάποιο τρόπο να προσπαθήσουν να μην σκοτώσουν ο ένας τον άλλον, στην πιο παρανοϊκή απόδραση που έχει συμβεί ποτέ στο Λος Άντζελες.

 

Χαρισματικός και επικίνδυνος, ο Ντάνι είναι ένας ανταγωνιστικός και γεμάτος φιλοδοξίες άνθρωπος που μπορεί να εκραγεί ανά πάσα στιγμή και να οδηγηθεί στο έγκλημα.

 

Και κανείς άλλος δεν ήταν καταλληλότερος για να συνδυάσει την ανθρωπιά και την παράνοια στο ίδιο πρόσωπο, από τον Τζέικ Τζίλενχαλ.

 

 

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ

 

H παγκόσμια πανδημία καθυστέρησε τις παραγωγές ταινιών σε ολόκληρη τη βιομηχανία, αλλά o σκηνοθέτης Μάικλ Μπέι βρισκόταν σε αναζήτηση μιας ιστορίας που θα επέτρεπε στο συνεργείο του να κάνει ένα σφιχτό γύρισμα στο Λος Άντζελες κατά τη διάρκεια της καραντίνας, στους άδειους δρόμους της Καλιφόρνια.

 

Οι παραγωγοί ανέπτυξαν το σενάριο για αρκετά χρόνια, και πολλοί σκηνοθέτες ενδιαφέρθηκαν κατά καιρούς για αυτό το αστυνομικό θρίλερ έντασης, όμως καμία συνεργασία δεν ευδοκίμησε.

 

Το φθινόπωρο του 2020, οι παραγωγοί έμαθαν ότι ο Μάικλ Μπέι έψαχνε για μια ιστορία δράσης που θα επέτρεπε στο συνεργείο του ένα γρήγορο γύρισμα στο Λος Άντζελες κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

 

Καθώς ο Μπέι ξεκινούσε την προετοιμασία του, επέλεξε να μην παρακολουθήσει τη δανέζικη ταινία ούτε να διαβάσει το σενάριο, για να διασφαλίσει ότι δεν θα επηρεαστεί από αυτήν. Τα γυρίσματα εκτοξεύτηκαν και οι σκηνές καταδίωξης απέκτησαν ιλιγγιώδη ταχύτητα.

 

Ο σεναριογράφος Κρις Φέντακ είχε ήδη διαγράψει μια εντυπωσιακή καριέρα στην τηλεόραση ως σεναριογράφος και είχε την ιδέα να διασκευάσει το δανέζικο θρίλερ «Ambulancen» που αφορούσε δύο ληστές τραπεζών που καταλαμβάνουν ένα ασθενοφόρο στο οποίο επιβαίνει ένας ασθενής με καρδιακή προσβολή.

«Μου άρεσε αυτή η βασική ιδέα, δύο ληστές τραπεζών να κάνουν πειρατεία σε ένα ασθενοφόρο», λέει ο σεναριογράφος και συμπληρώνει «Σκέφτηκα τι θα γινόταν αν έπαιρνα αυτό το μικρό θρίλερ, το έβαζα στο Λος Άντζελες και το μετέτρεπα στη μεγαλύτερη, πιο τρελή ιστορία δράσης πάνω στο δρόμους».

 

ΟΙ ΕΠΙΡΡΟΕΣ

 

Οι δημιουργοί της ταινίας, για την ατμόσφαιρα, τον ρυθμό και το ύφος, άντλησαν έμπνευση από εμβληματικές ταινίες όπως το «Die Hard», το cult αριστούργημα «Taking of Pelham One Two Three», αλλά και κλασικές περιπέτειες καταδίωξης όπως το «The French Connection» και το «Dog Day Afternoon».

 

Ο ρόλος του Τζίλενχαλ απαιτούσε να υποδυθεί έναν μακιαβελικό μέντορα σε σχέση με τον Γιαχία, όπως περίπου ήταν ο Ντένζελ Γουάσινγκτον σε σχέση με τον Ίθαν Χoκ στο «Training Day».

 

Το κλειδί για τη δημιουργία του «Ambulance» ήταν η κατασκευή μιας σφιχτής αφήγησης στην οποία δεν θα υπήρχαν αμιγώς καλοί ή κακοί χαρακτήρες. «Υπάρχουν διάφοροι ήρωες και κακοί που αλλάζουν διαρκώς κατά τη διάρκεια της ιστορίας – ανάλογα με το τι γνωρίζουν και τι χρειάζονται», αναφέρει χαρακτηριστικά ο σεναριογράφος.

 

Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στις 11 Ιανουαρίου του 2021 και ολοκληρώθηκαν στις 18 Μαρτίου και το τελικό φιλμ περιέχει μερικές από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές οδικής καταδίωξης που έχουμε δει στον σύγχρονο κινηματογράφο, από την εποχή του «Speed».

 

Παραγωγοί της ταινίας είναι ο Μάικλ Μπέι και ο Μπράντλει Φίσερ (Zodiac, Shutter Island) για την New Republic Pictures, ο Τζείμς Βάντερμπιλ (Scream 2022), ο Γουίλιαμ Σίρακ για την Project X και ο υποψήφιος για Oscar®  ίαν Μπράις (Transformers, Saving Private Ryan).

 

 

ΑΠΟ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ TULIP