Σκηνοθεσία: Τζέραλντ Τζόστοουν
Σενάριο: Ακέλα Κούπερ & Τζέιμς Γουάν
Παραγωγή: Τζέισον Μπλουμ & Τζέιμς Γουάν
Παίζουν: Άλισον Γουίλιαμς, Βάιολετ ΜακΓκρόου, Ρόνι Τσίενγκ, Μπράιαν-Τζόρνταν Αλβάρεζ,
Τζεν Βαν Επς, Λόρι Ντάντζι και Στέφανι Γκαρνό-Μοντέν
#M3GAN
Είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό παιχνίδι. Είναι μέλος της οικογένειας.
Η Universal Pictures και η Blumhouse παρουσιάζουν μια παραγωγή της Atomic Monster σε συνεργασία με την Divide/Conquer.
Η M3GAN είναι ένα θαύμα τεχνητής νοημοσύνης, μια κούκλα που μοιάζει να έχει
κανονική ζωή και έχει προγραμματιστεί να είναι ο καλύτερος σύντροφος ενός παιδιού και
ο μεγαλύτερος σύμμαχος ενός γονιού. Σχεδιασμένη από την πανέξυπνη ρομποτολόγο
μιας εταιρείας παιχνιδιών, Τζέμα (την υποδύεται η Άλισον Γουίλιαμς του «Get Out!»), η
M3GAN μπορεί να ακούει, να παρακολουθεί και να μαθαίνει, καθώς γίνεται φίλη και
δασκάλα, συμπαίκτης και προστάτης για το παιδί με το οποίο συνδέεται.
Όταν η Τζέμα γίνεται ξαφνικά η κηδεμόνας της ορφανής 8χρονης ανιψιάς της, Κέιντι
(την υποδύεται η Βάιολετ ΜακΓκρόου του «The Haunting of Hill House»), αντιλαμβάνεται
ότι είναι ακόμη ανέτοιμη να γίνει γονιός. Κάτω από έντονη πίεση στη δουλειά της, η
Τζέμα αποφασίζει να ταιριάξει την πρωτότυπη M3GAN με την ανιψιά της, σε μια
προσπάθεια να λύσει και τα δύο προβλήματα – μια απόφαση που θα έχει αφάνταστες συνέπειες.
Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Ένας από τους πιο ευρηματικούς δημιουργούς στο σινεμά του τρόμου, ο Τζέιμς Γουάν, ο
σκηνοθέτης πίσω από τις σειρές ταινιών «Saw», «Insidious» και «Conjuring», και η
Blumhouse, η εταιρεία παραγωγής των ταινιών «Halloween», «Νεκρό Τηλέφωνο» και «Ο
Αόρατος Άνθρωπος»- παρουσιάζουν μια νέα ταινία τρόμου.
Μια παραγωγή των Τζέισον Μπλουμ και του Τζέιμς Γουάν, σε σκηνοθεσία του
βραβευμένου Τζέραλντ Τζόστοουν («Housebound»), σενάριο της Ακέλα Κούπερ
(«Malignant», «The Nun 2»), βασισμένο σε ιστορία της Ακέλα Κούπερ και του Τζέιμς
Γουάν. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης οι Ρόνι Τσίενγκ, Μπράιαν-Τζόρνταν Αλβάρεζ,
Τζεν Βαν Επς, Λόρι Ντάντζι και Στέφανι Γκαρνό-Μοντέν.
Πριν από κάποια χρόνια οι παραγωγοί της M3GAN, συζητούσαν στο γραφείο τους μαζί με
τον Τζέιμς Γουάν: «Είμαστε όλοι ‘κολλημένοι’ με τις ταινίες και συζητάμε για το γεγονός
ότι δεν υπάρχουν πολλές ταινίες με κούκλες δολοφόνους, λέει ο Γουάν. «Αυτό με
οδήγησε να πω, ‘Είναι αστείο. Υπάρχει η αντίληψη ότι κάνω τέτοιου είδους ταινίες.
Περιέργως, καμία από τις κούκλες μου δεν σκοτώνει κανέναν. Είναι ένας αγωγός για μια
υπερφυσική οντότητα ή μια δαιμονική δύναμη που ζει μέσα. Για παράδειγμα, στην
περίπτωση του Saw, ο Jigsaw έχει μια μαριονέτα με την οποία μιλάει ως φερέφωνο.»
Καθώς η συζήτηση προχωρούσε, σκέφτηκαν ότι θα ήταν ωραίο να δημιουργήσουν μια
ταινία με κούκλα-δολοφόνο, τύπου ‘η Annabelle συναντά τον Terminator’, και αντί να
είναι μια υπερφυσική ταινία, να κάνουν μια εκδοχή της περίπτωσης όπου η τεχνολογία
πάει στραβά.
Στην αναζήτηση σεναριογράφου, που θα μπορούσε να εμπλουτίσει αυτήν την υπόθεση,
στράφηκαν στην Ακέλα Κούπερ, η οποία έχει γράψει από επεισόδια της Marvel μέχρι του
American Horror Story και Star Trek: Strange New Worlds. Ο Γουάν ήξερε ότι χρειαζόταν
μια ισχυρή γυναικεία οπτική στην ιστορία και η Κούπερ ταίριαζε απόλυτα. «Αυτό που
έμαθα από την Annabelle είναι πόσο αγαπητή είναι στα κορίτσια», λέει ο ίδιος.
«Γνωρίζαμε ότι αυτό το μέρος του κοινού των ταινιών τρόμου είναι πολύ σημαντικό για
εμάς, οπότε χρειαζόμασταν μια θηλυκή ενέργεια και προοπτική. Η Ακέλα είναι τόσο
έξυπνη και ήξερε ακριβώς την ταινία που ήθελα να κάνω. Δεν φοβάται να πιέσει
πράγματα που οι άλλοι μπορεί να θεωρήσουν υπερβολικά. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να
κλίνεις σε έννοιες που μπορεί να είναι λίγο πιο τραβηγμένες για να ξεχωρίσεις από τις
πρόσφατες ταινίες τρόμου».
Η M3GAN θα ήταν το πρώτο σενάριο της Κούπερ για την εταιρεία του Γουάν, ενώ έχει
ήδη υπογράψει τα σενάρια του ‘Malignant’ (2021) καθώς και του ‘The Nun 2’ του
επόμενου έτους. Η Κούπερ χρησιμοποίησε τους δικούς της φόβους καθώς άρχισε να
χτίζει την υπόθεση για την ταινία: μια επαγγελματίας, η Τζέμα, βρίσκεται απροετοίμαστη
να φροντίσει την ορφανή ανιψιά της. «Δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει αυτόν τον ρόλο,
έτσι φέρνει την καριέρα της σε αυτόν. Αυτό είναι το νόημα της M3GAN. Το λάθος της
Τζέμα είναι όταν σκέφτεται πως ενώ εκείνη δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει τα παιδικά
τραύματα, αυτό το ρομπότ μπορεί να το κάνει, κι εκεί επαναπαύεται.»
Σε ένα ευρύτερο πολιτιστικό επίπεδο, η ταινία διερευνά την αυξανόμενη εξάρτησή μας
από την τεχνολογία για τη λειτουργία της ζωής… και την πιθανή απειλή, εάν αυτή η
τεχνολογία αρχίσει να ξεπερνά τον έλεγχό μας. «Η επιστήμη και η τεχνητή νοημοσύνη
έχουν πτυχές που είναι τόσο συναρπαστικές για να τις εντάξουμε, καθώς είναι τόσο
σχετικές με τον σημερινό κόσμο», λέει ο Γουάν: «Βασιζόμαστε στην τεχνολογία τόσο
πολύ σε ό,τι κάνουμε. Θα ήταν φρικτό να γυρίσουν αυτές οι συσκευές και να μας
επιτεθούν. Αυτό είναι το πράγμα που θέλαμε να προσπαθήσουμε να αποτυπώσουμε με τη
M3GAN.»
Για την σκηνοθεσία της ταινίας, ο Μπλουμ και ο Γουάν προσέλαβαν τον Νεοζηλανδό
Τζέραλντ Τζόστοουν, σκηνοθέτη της κωμωδίας τρόμου Housebound (2014). Η M3GAN
είναι μια κλασική ταινία τρόμου, που κάνει το κοινό να κραυγάζει στα καθίσματα, αλλά ο
Γουάν και ο Μπλουμ ήξεραν ότι δεν ήταν μια ταινία που θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με
θανατηφόρα σοβαρό τρόπο. «Ο Τζέραλντ έφερε έναν τόνο που ισορροπούσε σε αυτή τη
λεπτή γραμμή», λέει ο Γουάν. «Ξέρει πώς να μας κάνει να ουρλιάζουμε όταν το
χρειαζόμαστε και να γελάμε όταν το χρειαζόμαστε».
Ήταν η ιδέα του Τζόστοουν, για παράδειγμα, ότι η M3GAN θα χόρευε ενώ παράλληλα θα
διέπραττε βία σε μια αξέχαστη (και αμέσως αξιοσημείωτη) σκηνή. «Υπάρχουν τέτοιες
παράλογες στιγμές που πρόσθεσε ο Τζέραλντ, κάτι που του δίνει μια αίσθηση
διασκέδασης, κατασκήνωσης», λέει η Κούπερ. Ο σκηνοθέτης εμπνεύστηκε από σκοτεινά
κωμικά εγχώρια νουάρ που περιείχαν μοιραίες γυναίκες αντι-ήρωες όπως το Gone Girl,
καθώς και κάποιες άλλες απροσδόκητες επιρροές: «Ένιωσα επίσης ότι υπήρχε λίγο
Πινόκιο στο DNA της M3GAN και ότι η Τζέμα είναι ένας σύγχρονος Geppetto.»
ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Η Τζέμα της Άλισον Γουίλιαμς: Επιστήμονας της ρομποτικής, η Τζέμα έχει βαρεθεί να
χρησιμοποιεί το λαμπρό μυαλό της για τον εμπλουτισμό των εταιρικών μετόχων μιας
παγκόσμιας εταιρείας παιχνιδιών. Ονειρεύεται να χρησιμοποιήσει τη μοναδική της
ικανότητα για το καλό της τεχνολογικής προόδου. Όταν ο ρόλος της κηδεμόνα, της
παραδίδεται απροσδόκητα, εκείνη βλέπει την ευκαιρία να ενσωματώσει το πάθος της για
την τεχνητή νοημοσύνη στην ανάγκη να συνδεθεί με την Κέιντι, την τραυματισμένη
ανιψιά της. Η Γουίλιαμς, η οποία είναι επίσης παραγωγός στην ταινία, είχε μεγάλο
ενδιαφέρον για το πώς η ταινία εξετάζει τη διασταύρωση τεχνολογίας και ανθρωπότητας.
«Όταν αντικαθιστούμε τον άνθρωπο με κάποιο είδος τεχνολογίας ή μια μιμούμενη εκδοχή
του, εκεί αρχίζουν να εμφανίζονται τα παράξενα στοιχεία», λέει η ίδια. «Η ταινία είναι
ένας διαλογισμός σχετικά με το τι ακριβώς μπορούν να προσφέρουν οι άνθρωποι ο ένας
στον άλλον».
Η Κέιντι της Βάιολετ ΜακΓκρόου: Αφού χάνει τους γονείς της ξαφνικά, η Κέιντι
αναγκάζεται να ζήσει με τη θεία της, Τζέμα. Όταν η Τζέμα συνδέι την Κέιντι με την
M3GAN, η πρώτη θα αναπτύξει γρήγορα έναν βαθύ δεσμό με το ρομπότ – έναν δεσμό
που θα την αναγκάσει τελικά να κάνει κάποιες επιλογές στο τέλος. Ο ρόλος απαιτούσε
ένα παιδί-ηθοποιό με εξαιρετικό βάθος και εμβέλεια, και οι σκηνοθέτες βρήκαν ό,τι
έψαχναν στην ΜακΓκρόου, η οποία έχει πρωταγωνιστήσει στα ‘The Haunting of Hill
House’, ‘Doctor Sleep’ και ‘Black Widow’.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ M3GAN
Για τη δημιουργία του Model 3 Generative Android – M3GAN, για συντομία – για την
ταινία απαιτήθηκαν πολλές ομάδες από πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου ενός
ηθοποιού, VFX, animatronics και κουκλοθέατρου, που εργάζονταν όλοι μαζί για να
δημιουργήσουν ένα υπερσύγχρονο μοντέλο τρόμου. Όταν ο σκηνοθέτης και ο
παραγωγός συζητούσαν για το τι κάνει μια κούκλα, τρομακτική, συμφώνησαν ότι πρώτα
θα έπρεπε να φαίνεται και να δίνει την αίσθηση ενός παιδικού παιχνιδιού που ζωντανεύει.
Ο Τζοστόουν ήθελε ο οπτικός αντίκτυπος της M3GAN να είναι σκόπιμα ενοχλητικός. Αν
την κοιτάξεις από απόσταση, νομίζεις ότι είναι αληθινή. Από κοντά, οι αναλογίες και οι
μικρο εκφράσεις της είναι λιγοστές και δείχνουν περισσότερο σαν μιας κούκλας. Ωστόσο,
η επιδερμίδα, η υφή, τα μαλλιά, τα μάτια, τα φρύδια και οι βλεφαρίδες δεν μοιάζουν με
τίποτα που έχετε ξαναδεί. Αυτό είναι πραγματικό πρόσωπο ή δεν είναι;