Οι αξιαγάπητοι Ραλφ και Βανέλοπη -το απροσάρμοστο δίδυμο με τη χρυσή καρδιά και τα μοναδικά ταλέντα- επιστρέφουν έξι χρόνια μετά την επιτυχημένη πρώτη ταινία που μας ταξίδεψε σε πρωτόγνωρες 2-bit περιπέτειες. Το “Ραλφ εναντίον Ίντερνετ”, δημιούργημα κι αυτό της ομάδας που μας χάρισε την πρώτη αριστουργηματική περιπέτεια και τη βραβευμένη με Όσκαρ Ζωούπολη, αφήνει πίσω του τα video games και τολμά να χαρτογραφήσει τον αχανή και εντυπωσιακό κόσμο του διαδικτύου, που με τη σειρά του θα αποδείξει αν μπορεί να αντέξει τις «καταστροφές» του Ραλφ.

 

 

Στην ταινία εμφανίζονται καινούριοι ήρωες που κατοικούν στο διαδίκτυο, αλλά και όλες οι πριγκίπισσες της Disney σε μία από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές στην ιστορία του animation. Πιστή στα νοήματα της πρώτης, η ταινία αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και τιμά τη φιλία, που όσα εμπόδια κι αν συναντήσει είναι το συνδετικό υλικό που κρατάει τους ήρωες μαζί για πάντα.

 

 

Σύνοψη

 

Ο καταστροφέας Ραλφ και η πάντα ανήσυχη φίλη του Βανέλοπη ταξιδεύουν στον απίθανο κόσμο του διαδικτύου, αναζητώντας ένα ανταλλακτικό για να σώσουν το βιντεοπαιχνίδι της Βανέλοπη. Στην πορεία, οι δυο τους θα στηριχτούν στους κατοίκους του διαδικτύου, σε ένα ιντερνετικό επιχειρηματικό μυαλό, αλλά και στο πάνθεον των πριγκιπισσών της Disney, για να βρουν τον δρόμο τους.

 

Διάρκεια: 112’

 

 

22 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

μεταγλωττισμένο, με υπότιτλους και σε 3D

 

 

 

Νέοι κόσμοι και μία φιλία που δοκιμάζεται

 

Η ταινία καλωσορίζει την επιστροφή στη μεγάλη οθόνη του μπρατσαρά καταστροφέα Ράλφ και της φίλης του Βανέλοπη. Αυτή τη φορά,  αφήνουν πίσω τους τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και ορμάνε στον ταχύρρυθμο κόσμο του διαδικτύου. 

 

Είναι το πρώτο σίκουελ στην ιστορία της Disney που δημιουργήθηκε από την ίδια ομάδα στο σενάριο και τη σκηνοθεσία. Τι είναι αυτό που κάνει τους χαρακτήρες του Ραλφ και της Βανέλοπη τόσο μοναδικούς για να γίνει αυτό;

 

«Ο Ραλφ και η Βανέλοπη είναι χαρακτήρες με ατέλειες» λέει ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Rich Moore (Ζωούπολη), που σκηνοθέτησε την πρώτη ταινία. «Αλλά τους αγαπάμε για αυτά τους τα ελαττώματα. Η φιλία τους είναι γνήσια, η χημεία τους καθηλωτική και νομίζω ότι όλοι θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για αυτούς».

 

Ο Phil Johnston ήταν ένας από τους σεναριογράφους της πρώτης ταινίας και επιστρέφει στο σενάριο, αλλά συνυπογράφει και τη σκηνοθεσία. «Ο Ραλφ και η Βανέλοπη γνωρίζονταν λίγο καιρό, αλλά έγιναν καλοί φίλοι και τους αγαπάμε γι΄ αυτό» λέει ο Johnston. «Όμως η ιστορία δεν έχει τελειώσει, υπάρχουν κι άλλες περιπέτειες. Και ειδικά η Βανέλοπη ζει τις δικές της». «Ενώ η ταινία θα κάνει το κοινό να γελάσει, ο Ραλφ και η Βανέλοπη περνάνε συναισθηματικές δυσκολίες, ιδιαίτερα έντονες και σύνθετες» λέει ο Johnston. «Εξερευνούμε την αλήθεια όλων των σχέσεων με τα πάνω και τα κάτω τους. Οι φιλίες δοκιμάζονται από καιρό σε καιρό και ο Ραλφ και η Βανέλοπη πρέπει να βγάλουν άκρη με τη δική τους, ενώ προσπαθούν να βγάλουν άκρη με τον αχανή κόσμο του διαδικτύου».

Όμως, το διαδίκτυο, όπως λέει ο Moore, είναι χαοτικό. «Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια και θέλαμε να το δείξουμε αυτό στην ταινία. Είναι η πιο περίπλοκη ταινία που έχουμε κάνει από άποψη τοποθεσιών, χαρακτήρων και σχεδιασμού».

 

Η ταινία τους πάει σε έναν αχανή, αφιλόξενο κόσμο με ατελείωτες πιθανότητες. Όταν οι δημιουργοί βάζουν τον εαυτό τους στη θέση των χαρακτήρων, καταλαβαίνουν ότι ο Ραλφ και η Βανέλοπη θα είχαν διαφορετική άποψη σε ό,τι αφορά στο διαδίκτυο. «Είναι σαν δυο χωριατόπαιδα που φτάνουν στη μεγάλη πόλη. Το ένα ερωτεύεται την πόλη, το άλλο θέλει να γυρίσει πίσω» λέει ο σκηνοθέτης Rich Moore. «O Ραλφ αγαπά τη ζωή που έχει» προσθέτει ο σκηνοθέτης Phil Johnston. «Αλλά η Βανέλοπη είναι έτοιμη για μία αλλαγή. Θέλει να ανοίξει τα φτερά της λιγάκι. Αυτό προκαλεί διαμάχη στα πλαίσια της φιλίας και μπαίνει στο επίκεντρο της ιστορίας».

 

Η ιστορία ξεκινάει στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, όπου οι δυο τους ζουν αρμονικά, κάνοντας τη δουλειά τους στα παιχνίδια τη μέρα και αράζοντας παρέα στα διπλανά παιχνίδια το βράδυ. «Η Βανέλοπη κλαίγεται γιατί το παιχνίδι της γίνεται λίγο βαρετό» λέει ο Johnston. «Οπότε, ο Ραλφ αναλαμβάνει να κάνει το Sugar Rush πιο διασκεδαστικό. Και δεδομένου ότι μιλάμε για τον Ραλφ, τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο». Τα καμώματα του Ραλφ πυροδοτούν μία σειρά από γεγονότα με έναν παίχτη που κατά λάθος σπάει το τιμόνι στο παιχνίδι της Βανέλοπη. Όμως, το ανταλλακτικό κοστίζει πολλά και το παιχνίδι μπορεί να βγει από την πρίζα και να πουληθεί με το κομμάτι. «Το κομμάτι που χρειάζεται για να φτιαχτεί το παιχνίδι είναι σε ένα μέρος που λέγεται eBay» λέει η Pamela Ribon, που συνυπογράφει το σενάριο με τον Johnston. «Ο Ραλφ και η Βανέλοπη δεν έχουν ακούσει  για το διαδίκτυο, πόσο μάλλον για το eBay, αλλά ο Λίτγουοκ έχει εγκαταστήσει ένα ρούτερ, οπότε είναι σε σύνδεση για πρώτη φορά. Αποφασίζουν να βουτήξουν σε αυτόν τον άγνωστο κόσμο και να ταξιδέψουν στο διαδίκτυο με σκοπό να βρουν το τιμόνι και να σώσουν το παιχνίδι της Βανέλοπη. Το διαδίκτυο είναι φασαριόζικο, γρήγορο, τρελό και τελείως απρόβλεπτο» λέει η συν-σεναριογράφος. «Ο Ραλφ είναι νευρικός και αμήχανος. Η Βανέλοπη, φυσικά, το ερωτεύεται».

 

 

Κοινωνική Δικτύωση

 

Ποιος είναι ποιος

 

Ο Ραλφ είναι ο ίδιος σκληροτράχηλος τύπος που ξέρουμε με την ίδια καλή καρδιά. Τώρα πια, η ζωή του είναι γεμάτη, αφού έχει φίλη τη Βανέλοπη. Εκτιμά τη φιλία και θα κάνει τα πάντα για να βοηθήσει το φιλαράκι του, αλλά οι προσπάθειες του δεν έχουν πάντα την έκβαση που θέλει. Οπότε όταν το παιχνίδι της σπάει εξαιτίας του, ο Ραλφ αναλαμβάνει να βρει το ανταλλακτικό, παρόλο που σημαίνει ότι θα μπει σε έναν τρομαχτικό καινούριο κόσμο που λέγεται διαδίκτυο. Ευτυχώς, με τη Βανέλοπη δίπλα του, όλα είναι πιθανά. «Ο Ραλφ δεν παίρνει πάντα τις σωστές αποφάσεις» λέει ο Moore. «Τείνει να είναι ο χειρότερος εχθρός του εαυτού του. Αν κάποιος βρεθεί από απροσεξία στην πιο σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου, στο βαθύ διαδίκτυο, αυτός είναι ο Ραλφ. Μπορεί να είναι εκεί για τους σωστούς λόγους, αλλά ξέρουμε όλοι ότι είναι σίγουρο πως θα τα κάνει μαντάρα».

Ο χαρακτήρας επανασχεδιάστηκε, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες, τα πόδια και οι γροθιές του έχουν άλλη όψη. Οι ώμοι και οι γοφοί του είναι πιο τετράγωνα.

 

Η Βανέλοπη ακόμα διαθέτει το ίδιο αιχμηρό χιούμορ και τα λέει έξω από τα δόντια. Είναι η πριγκίπισσα του Sugar Rush, αλλά δεν έχει αποχωριστεί την άνεση στο ντύσιμο της και συνεχίζει να κάνει κούρσες στο παιχνίδι της. Όμως, βαριέται λίγο να κάνει τις ίδιες διαδρομές και να προβλέπει τις κινήσεις των αντιπάλων της. «Η Βανέλοπη αρχίζει να έχει υψηλότερους στόχους» λέει ο σκηνοθέτης Phil Johnston. «Τα μάτια της είναι στον ορίζοντα. Μόλις καταλάβει ότι υπάρχει ένας άλλος μεγάλος κόσμος εκεί έξω, θέλει να τον ανακαλύψει».

Η Βανέλοπη διψάει για περιπέτεια, το διαδίκτυο της παίρνει το μυαλό. Ενδιαφέρεται και ενθουσιάζεται, ενώ ο Ραλφ είναι πιο συγκρατημένος. Συναντά τη Σανκ, που είναι η αρχηγός ενός παιχνιδιού και γίνεται μέντορας της. Την παίρνει υπό την προστασία της. Αυτό απειλεί τον Ραλφ.

 

Η Σανκ είναι μια ζόρικη, ταλαντούχα οδηγός σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό παιχνίδι με κούρσες και επικίνδυνα εμπόδια σε κάθε γωνία. Παίρνει τον ρόλο του αρχηγού ανάμεσα σε οδηγούς που είναι αποφασισμένοι και δε θέλουν να χάνουν. Όταν η Βανέλοπη εμφανίζεται σε μία κούρσα με τη Σανκ, οι δεξιότητες της δοκιμάζονται. Η Σανκ εντυπωσιάζεται. Της προσφέρει την καθοδήγηση σαν μεγαλύτερη αδελφή, που η Βανέλοπη λαχταράει. Η προσέγγιση της Σανκ σχετικά με τους αγώνες και τη ζωή γενικότερα ανοίγει τα μάτια της Βανέλοπη στις απεριόριστες δυνατότητες του διαδικτύου και ένας συναρπαστικός καινούριος κόσμος γίνεται σπίτι της.

«Είναι η πιο κουλ τύπισσα στο παιχνίδι» λέει ο σκηνοθέτης Rich Moore. «Έχει ζήσει πολλά, έχει δει άλλα τόσα, αλλά στην καρδιά της έχει μόνο τρυφερότητα».

Σχεδιαστικά, ο χαρακτήρας αντανακλά κάπως τη Βανέλοπη. Φοράει κι αυτή κουκούλα, είναι δυνατή και τρομαχτική.

 

Η Ναι! είναι η αρχηγός του αλγόριθμου του BuzzzTube. Αν κάτι είναι μοδάτο, η Ναι! θα το βρει πρώτη και θα το μοιραστεί με τον κόσμο μέσα από το website. Με το ένα μάτι καρφωμένο σε ό,τι μπορεί να γίνει viral, βοηθά τον Ραλφ και τη Βανέλοπη, όταν βρεθούν να χρωστάνε πολλά στο eBay. Αν κάποιος ξέρει πώς λειτουργεί το διαδίκτυο, αυτή είναι η Ναι!. «Ψάχνει το επόμενο πράγμα που θα πάρει το μυαλό όλων» λέει ο σκηνοθέτης Rich Moore. «Κάτι που είναι ενδιαφέρον τώρα, δεν είναι σε ένα λεπτό. Κάθε φορά που τη βλέπουμε, φοράει άλλα ρούχα και έχει αλλιώς τα μαλλιά της. Εκπροσωπεί την πάντα εξελισσόμενη φύση του διαδικτύου και είναι πραγματικά πολύ αστεία».

 

Ο Ξέρει απ’ όλα είναι η μηχανή αναζήτησης στην οποία απευθύνονται ο Ραλφ και η Βανέλοπη με το που φτάνουν στο διαδίκτυο. Είναι πανέτοιμος να δώσει απαντήσεις για να εντοπίσουν το eBay. Συχνά βιάζεται και ολοκληρώνει τις προτάσεις των άλλων. Θέλει να είναι βοηθητικός και γρήγορος, αλλά φαίνεται λίγο αδιάκριτος.

 

Ο Διπλός Νταν μένει στα σπλάχνα του Βαθιού Διαδικτύου. Σχεδιάζει καταστροφικούς ιούς και έχει μάλλον αποκρουστική όψη.

 

Ο Σπάμλεϊ ζει στο διαδίκτυο και προσπαθεί να πείσει χρήστες να επισκεφτούν τη σελίδα του. Είναι ένας ακούραστος πωλητής που σκάει απρόσκλητος. Βοηθάει τον Ραλφ και τη Βανέλοπη καθώς ταξιδεύουν στον καινούριο κόσμο του διαδικτύου.

 

Ο κόσμος του διαδικτύου σφύζει από ζωή και έχει δύο κατηγορίες χαρακτήρων:

Τους net users, δηλαδή τα άβαταρ που εκπροσωπούν τους ανθρώπους από τον αληθινό κόσμο, καθώς σερφάρουν στο διαδίκτυο. Όταν κάποιος κουνάει τον κέρσορα πάνω στην οθόνη, τότε το άβαταρ κουνιέται στο διαδίκτυο.

Τους netizens, που είναι κάτοικοι του διαδικτύου. Δουλεύουν σε διαφορετικούς ιστότοπους και βοηθούν τα άβαταρ να σερφάρουν, να αγοράσουν και να αναζητούν ό,τι θέλουν.

 

 

Βασιλική Συνάντηση

 

Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκαν οι δημιουργοί, είχαν αποφασίσει να κάνουν μία σκηνή, αυτή που φέρνει τις Πριγκίπισσες της Disney στον κόσμο της ταινίας. Η συν-σεναριογράφος Pamela Ribon δεν ήξερε αν θα επιτρεπόταν να εισάγει τους αγαπημένους κλασικούς χαρακτήρες σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, αλλά ήθελε πολύ να το καταφέρουν ειδικά για χάρη ενός χαρακτήρα. «Η Βανέλοπη είναι θεωρητικά μία πριγκίπισσα, αλλά δεν ανήκει στη βασιλική οικογένεια της Disney» λέει η Ribon. «Ποιος θα ήθελε μια αγορίστικα ντυμένη πριγκίπισσα εκεί μέσα; Αυτή είναι η πριγκίπισσα μου! Μου άρεσε η ιδέα να τη βάλω στο club».

 

Η συν-σεναριογράφος μελέτησε πολύ και ανακάλυψε ότι μια καλή πριγκίπισσα της Disney έχει τουλάχιστον τέσσερα χαρακτηριστικά. Αυτό οδήγησε σε μία σκηνή που έφερε όλες τις πριγκίπισσες μαζί σε ένα δωμάτιο για πρώτη φορά. Η Ribon έγραψε διάλογο που τιμά και διακωμωδεί την ίδια στιγμή τους εμβληματικούς χαρακτήρες.

«Το να βάλουμε τη Βανέλοπη σε ένα δωμάτιο με όλες τις πριγκίπισσες της Disney ήταν αστείο από την αρχή, αν σκεφτεί κανείς την ατίθαση συμπεριφορά της και τη χαλαρή της εμφάνιση» λέει ο σκηνοθέτης Phil Johnston. «Καθώς η ιστορία εξελισσόταν, η σκηνή άλλαξε έτσι ώστε να εξυπηρετεί την πλοκή. Η Βανέλοπη βρίσκεται σε ταξίδι αυτογνωσίας, οπότε η συνάντηση με τις πριγκίπισσες ήταν απαραίτητη για την ολοκλήρωση του ταξιδιού της».

 

Η Βανέλοπη κάνει εντύπωση στις πριγκίπισσες δείχνοντας τους πόσο ελκυστικά είναι τα άνετα ρούχα. Οι πριγκίπισσες μάλιστα αλλάζουν τις κλασικές τους ενδυμασίες και φοράνε μοντέρνα ρούχα που αντανακλούν τις ιστορίες τους. Η Σταχτοπούτα φοράει ένα μπλουζάκι που δείχνει μία κολοκύθα και γράφει G2G, δηλαδή «got to go». Η Χιονάτη φοράει τζιν με μήλα πάνω. Η Μέριντα έχει ένα μπλουζάκι που δείχνει μία αρκούδα και γράφει τη λέξη «μαμά». Το μπλουζάκι της Έλσα έχει το “Just Let It Go” πάνω, ενώ της Χιονάτης έχει ένα δηλητηριασμένο μήλο.

Η σκηνή παίζει με τις αδυναμίες και τα ελαττώματα τους. Η Ωραία Κοιμωμένη όλο νυστάζει, η Άριελ θέλει να τραγουδάει κάθε φορά που νιώθει κάτι, δηλαδή συνέχεια. Τη Μέριντα δεν την καταλαβαίνει κανείς, γιατί όπως ενημερώνουν τη Βανέλοπη ψιθυριστά, είναι από άλλο στούντιο. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…

 

Οι Πριγκίπισσες είναι οι χαρακτήρες που ξέρουμε και αγαπάμε, απλώς βλέπουμε μία διαφορετική πλευρά τους. Είναι στα παρασκήνια και συμπεριφέρονται πιο χαλαρά, σαν κανονικά κορίτσια, διατηρώντας φυσικά όλα τα χαρακτηριστικά που τις κάνουν μοναδικές.

 

 

 

Συντελεστές

 

Σενάριο: Phil Johnston, Pamela Ribon

Σκηνοθεσία: Phil Johnston, Rich Moore

Ακούγονται: John C. Reilly, Sarah Silverman, Gal Gadot, Taraji P. Henson, Jack McBrayer, Jane Lynch, Alan Tudyk

Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Βασίλης Αξιώτης, Δανάη Σκιάδη, Σοφία Τσάκα, Νίκος Παπακωνσταντίνου, Όθων Μεταξάς, Ιφιγένεια Στάικου, Ανδρέας Ευαγγελάτος, Ηλίας Ζερβός, Βασίλης Μήλιος

 

22 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

μεταγλωττισμένο, με υπότιτλους και σε 3D