Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την πρώτη ταινία, ο Σιλβέστερ Σταλόνε επιστρέφει ως ένας από τους κορυφαίους ήρωες δράσης όλων των εποχών, τον Τζον Ράμπο. Τώρα, ο Ράμπο θα πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του και να φέρει ξανά στην επιφάνεια τις ανελέητες πολεμικές του ικανότητες με σκοπό να πάρει εκδίκηση στην τελευταία του αποστολή. Το τελευταίο κεφάλαιο της θρυλικής σειράς είναι ένα θανάσιμο ταξίδι εκδίκησης κι αίματος.
26 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους από την ODEON
Εισαγωγή
Έπειτα από πολλά χρόνια και έχοντας ζήσει σε διάφορα απόμακρα μέρη του κόσμου, ο Ράμπο αποφασίζει να γυρίσει πίσω στις ΗΠΑ όπου τον είδαμε τελευταία φορά να περπατάει σε ένα μονοπάτι προς το ράντσο του περνώντας δίπλα από την ταχυδρομική του θυρίδα με χαραγμένο του όνομα της οικογένειάς του. Ο Ράμπο επέστρεψε πλέον στο σπίτι. «Έχουμε ένα κενό δέκα χρόνων από την τελευταία φορά που είδαμε το Ράμπο», δηλώνει ο Σιλβέστερ Σταλόνε. «Έχει βρεθεί εδώ και καιρό εκτός της κοινωνίας αλλά πια θέλει να ενσωματωθεί. Έχει γίνει αποδεκτός σε μια οικογένεια που τον στηρίζει και αυτός θέλει να τους φροντίζει».
Ο Ράμπο μοιράζεται το σπίτι του με τη θετή του οικογένεια, τη Μαρία και την εγγονή της Γκαμπριέλα. Έχοντας χάσει τη μητέρα της και εγκαταλειφθεί από τον βίαιο πατέρα της, ο Ράμπο έχει σταθεί στην Γκαμπριέλα ως πατέρας φροντίζοντάς την μαζί με τη Μαρία. Τώρα πια στην εφηβεία, η Γκαμπριέλα είναι περίεργη να μάθει το παρελθόν της και αρχίζει να ψάχνει για τον βιολογικό της πατέρα, τον οποίο επιθυμεί να κρίνει η ίδια. Γεμάτη ελπίδες, η Γκαμπριέλα ταξιδεύει προς το Μεξικό αλλά η επανασύνδεση αυτή με τον πατέρα της δεν έχει αίσιο τέλος.
Το επόμενο πρωινό η Γκαμπριέλα δεν γυρνάει στο σπίτι και ο Ράμπο αποφασίζει να τη βρει και να τη φέρει πίσω πάση θυσία. Οι χειρότεροι φόβοι του Ράμπο γίνονται πραγματικότητα όταν βλέπει κάποια αδίστακτα μέλη ενός καρτέλ να ναρκώνουν και να κακομεταχειρίζονται τη Γκαμπριέλα. Νιώθοντας ενοχές και διψασμένος για εκδίκηση, ο Ράμπο προετοιμάζεται για την τελική αναμέτρηση. Εκείνοι είπαν την πρώτη λέξη, ο Ράμπο θα πει την τελευταία.
Πίσω στο Σπίτι
Για τον Σιλβέστερ Σταλόνε, η επιστροφή του στο ρόλο του Ράμπο σηματοδοτεί μια ευκαιρία να ανακαλύψει κάποιες κρυμμένες πτυχές του χαρακτήρα του. «Ο Ράμπο υπήρξε απομονωμένος για πολλά χρόνια αλλά τώρα αποτελεί μέρος μιας οικογένειας», λέει ο Σταλόνε. «Πιστεύω πως αυτή η ταινία είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, είναι περισσότερο προσωπική». Ο σκηνοθέτης της ταινίας Άντριαν Γκρούνμπεργκ δηλώνει: «Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τον Ράμπο σε τόσο οικογενειακό περιβάλλον, νιώθει σαν να έχει βρει το σπίτι του. Αυτό θέλαμε να κάνουμε, να φτιάξουμε έναν Ράμπο πιο ανθρώπινο».
Η αίσθηση του οικογενειακού περιβάλλοντος στην ταινία τονίζεται από την παρουσία της Μαρία και της Γκαμπριέλα. Η διακεκριμένη Μεξικανή ηθοποιός Αντριάνα Μπαράζα (Χαμένες Αγάπες), που υπήρξε υποψήφια για Όσκαρ για τη δουλειά της στην ταινία «Βαβέλ», αποκαλεί τη Μαρία «μια δυνατή Μεξικανή γυναίκα που κατανοεί πλήρως τον Ράμπο». Επίσης, λέει πως η συνεργασία της με το Σταλόνε υπήρξε πολύ καλή και αυτό ήταν κάτι σημαντικό για την ταινία. «Ο Σιλβέστερ είναι ένας έξοχος συνεργάτης. Όταν τον κοιτώ στα μάτια, μπορώ να δω την ψυχή του χαρακτήρα του».
Την Γκαμπριέλα υποδύεται η ανερχόμενη ηθοποιός Ιβέτ Μονρεάλ (Monsoon).
«Ο Ράμπο νιώθει την Γκαμπριέλα σαν να ήταν η πραγματική του κόρη. Όταν εκείνη δεν επιστρέφει στο σπίτι, ο Ράμπο ανησυχεί και ξεκινάει να την βρει», λέει η Μονρεάλ.
Ο Σταλόνε δηλώνει: «Ο Ράμπο έχει συμβιβαστεί με τον εαυτό του καθώς έχει βρει οικογένεια και σπίτι αλλά δεν έχουν τελειώσει όλα για αυτόν ακόμα. Το σώμα του έχει ηρεμήσει αλλά όχι και το μυαλό του. Δεν μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τη μετα-τραυματική αγχώδη διαταραχή από την οποία υποφέρει εδώ και καιρό. Έχει ανάγκη να ξεσπάει σε κάποιο μέρος που δεν είναι ορατό από τον υπόλοιπο κόσμο». Για να το πολεμήσει αυτό, ο Ράμπο έχει φτιάξει – ως βετεράνος πολέμου – ένα δίκτυο από τούνελ κάτω από το ράντσο που θυμίζει λαβύρινθο. Εκεί χαλαρώνει, κοιμάται και ζει, όπως επίσης διατηρεί μερικά αντικείμενα ως αναμνηστικά.
«Το ράντσο αντιπροσωπεύει το καλό για τον Ράμπο», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης Γκρούνμπεργκ. «Τα τούνελ είναι η προσωπική του κόλαση». Ο σχεδιαστής παραγωγής Φράνκο-Τζιάκομο Καρμπόνε επισημαίνει: «Τα τούνελ και η αποθήκη που έφτιαξε ο Ράμπο αποτελούν το τελευταίο καταφύγιο. Είναι κάτι το εξωπραγματικό να βλέπεις μια γαλήνια τοποθεσία και κάτω από αυτή να υπάρχουν όλα αυτά τα τούνελ και τα υπόγεια συστήματα». Ο Σταλόνε ισχυρίζεται πως χρησιμεύουν σα μια «θεραπεία» για εκείνον λόγω της εμπειρίας του στον πόλεμο. Αποκτούν νόημα μόνο για τον ίδιο αλλά με το τέλος του έργου βλέπουμε ότι εξυπηρετούν και έναν άλλο σκοπό.
Το Τελευταίο Αίμα
«Ο Ράμπο ψάχνει να βρει ένα τέλος στο ταξίδι του», ισχυρίζεται ο Σταλόνε. «Συνειδητοποιεί πως σκοπός του τώρα είναι να προστατεύσει την οικογένεια του. Είναι το μόνο πράγμα στο οποίο είναι καλός. Καταλαβαίνει πως αν τον πιέσουν όμως, θα γυρίσει ξανά στο παλιό του εαυτό, κάτι που δεν το επιθυμεί. Ξέρει πως κάτι τέτοιο θα κάνει τους υπεύθυνους να υποφέρουν μέχρι τέλους».
Πρόκειται για μια επική αναμέτρηση γεμάτη από το αίσθημα της εκδίκησης με γρήγορους ρυθμούς και ασταμάτητη δράση. Ο Σταλόνε, ο Γκρούνμπεργκ και ο βοηθός σκηνοθέτη Βερν Νομπλς σχεδίασαν την τελική αναμέτρηση σαν μια επιστροφή στις ικανότητες επιβίωσης του Ράμπο που πρωτοείδαμε στο πρώτο έργο του franchise. Η συγκεκριμένη σεκάνς χαρακτηρίζεται από ένα μείγμα θεάματος, καταιγιστικής δράσης και ανελέητων εκτελέσεων. «Υπάρχουν πολλοί σκοτωμοί, ο καθένας από αυτούς έχει σχεδιαστεί να έχει αρχή, μέση και τέλος», εξηγεί ο Γκρούνμπεργκ.
Ο παραγωγός Λες Ουέλντον (Ο Φύλακας Άγγελος Έπεσε) δηλώνει: «Δεν βλέπουμε τον Ράμπο να κρατάει εκτοξευτήρες πυραύλων σε κάθε χέρι, ούτε να ανατινάζει ελικόπτερα στον αέρα, όπως έκανε στις προηγούμενες ταινίες. Περισσότερη σχέση έχει να κάνει με το Ράμπο της πρώτης ταινίας του 1982 όταν χρησιμοποιούσε τις δεξιότητές του για να κυνηγήσει και να παγιδέψει τον εχθρό του μέσα στην άγρια φύση. Υπάρχει αρκετή δράση και βία αλλά έχει περισσότερη σχέση με την πραγματικότητα αυτή τη φορά».
Ο Σιλβέστερ Σταλόνε υπόσχεται στους οπαδούς της πετυχημένης σειράς πως το τελευταίο κεφάλαιο θα είναι μια δυνατή εμπειρία που δεν έχουν ξαναζήσει με τις προηγούμενες ταινίες. «Η ταινία «Rambo: Το Τελευταίο Αίμα» έχει πολλά πράγματα αλλά κυρίως έχει καρδιά», λέει ο Σταλόνε. «Παράλληλα, όλη η ιστορία μας οδηγεί σε ένα φινάλε που είναι συγκλονιστικό και άκρως ικανοποιητικό».
Η Παραγωγή
Τα γυρίσματα της ταινίας «Rambo: Το Τελευταίο Αίμα» πραγματοποιήθηκαν στη Βουλγαρία και στα Κανάρια Νησιά. Στη Βουλγαρία τα γυρίσματα έγιναν στα διάσημα κινηματογραφικά στούντιο Nu Boyana στη Σόφια ενώ μερικές σκηνές γυρίστηκαν στην πρώην κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Βουλγαρίας. Στα στούντιο Nu Boyana γυρίστηκαν οι σκηνές με το δίκτυο-λαβύρινθο των τούνελ.
Οι σκηνές με το Ράμπο στο ράντσο στην Αριζόνα κινηματογραφήθηκαν σε ένα αγρόκτημα ιππασίας στο Εθνικό Πάρκο της Βίτοσα στη βαλκανική χερσόνησο. Το ράντσο κατασκευάστηκε από το μηδέν στην τοποθεσία αυτή. «Η προσοχή στις λεπτομέρειες της κατασκευής του ράντσου προσδίδουν στην αυθεντικότητα. Η μεγαλύτερη μου απόλαυση ήταν να δουλεύω στο ράντσο», ισχυρίζεται η Ιβέτ Μονρεάλ.
Οι εξωτερικές σκηνές που τοποθετούνται στο Μεξικό στην ταινία γυρίστηκαν στην πραγματικότητα στην Τενερίφη, στα Κανάρια Νησιά. Ο σχεδιαστής παραγωγής Φρανκο-Τζιάκομο Καρμπόνε (Οι Αναλώσιμοι) σχολιάζει: «Ήταν μια πρόκληση να γυρίσουμε τις σκηνές του Μεξικού στην Τενερίφη. Το καταφέραμε στο τέλος και είμαστε χαρούμενοι για το αποτέλεσμα».
Στοιχεία για την ταινία:
Σκηνοθεσία | Άντριαν Γκρούνμπεργκ |
Σενάριο | Μάθιου Σιρούλνικ, Σιλβέστερ Σταλόνε (βασισμένο στους χαρακτήρες του Ντέιβιντ Μορέλ) |
Παραγωγή | Άβι Λέρνερ, Κέβιν Κινγκ Τέμπλετον, Γιάριβ Λέρνερ, Λες Ουέλντον, Ρομπ Βαν Νόρντεν |
Ηθοποιοί | Σιλβέστερ Σταλόνε, Παθ Βέγκα, Σέρχιο Πέρις-Μεντσέτα, Αντριάνα Μπαράζα, Ιβέτ Μονρεάλ, Τζίνι Κιμ, Χοακίν Κοσίο, Όσκαρ Τζαενάντα |
Φωτογραφία | Μπρένταν Γκάλβιν |
Μοντάζ | Τοντ Ε. Μίλλερ, Κάρστεν Κούρπανεκ |
Σχεδιασμός Παραγωγής | Φράνκο-Τζιάκομο Καρμπόνε |
Μουσική | Μπράιαν Τάιλερ |
Διάρκεια | 89’ |
Διανομή | ΟDEON |
Είδος | Περιπέτεια δράσης |
26 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους από την ODEON