Καταδικάστηκε σε φυλάκιση επτά μηνών με τριετή αναστολή -Η απόφαση του δικαστηρίου είναι καταδικαστική, παρά την εισαγγελική πρόταση για την αθώωση του Μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων
Ένοχος κρίθηκε απο το δικαστήριο ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος και για τις δυο κατηγορίες που τον βάρυναν, παρά την εισαγγελική πρόταση να αθωωθεί, όπως μεταδίδει το tempo24.gr.
Το δικαστηριο τον καταδίκασε με ποινή φυλάκισης 7 μηνών με 3ετή αναστολή, ενώ όπως μεταδίδει το patrastimes.gr με το άκουσμα της απόφασης το ακροατήριο ακούστηκαν αντιδράσεις, όπως «αίσχος» και «πουλημένοι».. Οι δικηγόροι του Μητροπολίτη ανέφεραν πως θα φτάσουν μεχρι τον Αρειο Πάγο προκειμένου να ακυρωθεί αυτή η ποινή.
Καταδικάστηκε για τις κατηγορίες της δημόσιας υποκίνησης σε ρατσιστική βία ή μίσος και της κατάχρησης εκκλησιαστικού αξιώματος για το εμπρηστικό και ακραία ομοφοβικό κείμενο που δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του τον Δεκέμβριο του 2015 με τον εύγλωττο τίτλο «ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! Ας μιλήσουμε έξω από τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ».
Η υπόθεσης του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου εκδικάστηκε μετά την έφεση που είχε ασκηθεί από τον Εισαγγελέα Εφετών της Πάτρας αλλά και από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αιγίου.
Στην απολογία του ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων υποστήριξε ότι σήμερα είναι η πιο δύσκολη μέρα της ζωής του και υπογράμμισε ότι δεν καταφέρεται παρά μόνο εναντίον της αμαρτίας και όχι εναντίον των ομοφυλοφίλων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο Μητροπολίτης τόνισε ότι το μένος του ήταν εναντίον των πολιτικών που ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης και όχι εναντίον των ομοφυλοφίλων.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το thebest.gr την αθώωση του Μητροπολίτη Αμβρόσιου πρότεινε η Εισαγγελέας, ο οποίος κατά την αγόρευσή της ανέφερε πως ο λόγος του Δεσπότη δεν έχει τη δύναμη να διεγείρει άτομα ή ομάδες στο να προχωρήσουν σε ακραίες καταστάσεις εναντίον άλλων. Ο Δεσπότης, ανέφερε επίσης, πως οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν, όχι όμως να προκαλούν, ενώ ότι το «Φτύστε τους» αποτελεί τον πιο επιεική τρόπο του Χριστιανικού λόγου.