Το “Δις εξαμαρτείν”, είναι μια από τις πιο αγαπημένες μας κωμικές σειρές, αλλά και ίσως από τις πιο αδικημένες στο χρόνο. Λόγω της διαφωνίας των δημιουργών της, Μ.Ρέππα και Θ.Παπαθανασίου, με το Mega, οι επαναλήψεις της σειράς σταμάτησαν σχετικά νωρίς, και έτσι για τους νεότερους η πραγματικά υπέροχη αυτή σειρά είναι εώς και άγνωστη.

 

Ευκαιρία λοιπόν, οι παλαιότεροι να την θυμηθούν και οι νεότεροι να την ανακαλύψουν!

 

 

Τι είναι το “Δις εξαμαρτείν”;

Πρόκειται για μια αληθινά κωμική σειρά, με καλογραμμένους ρόλους και υπέροχες ατάκες.

Η Νένα Μεντή, μετά τον θρίαμβο που είχαν σημείωσει οι «τρεις χάριτες», περνάει –ευτυχώς για όλους μας- στην «πρώτη γραμμή» και πρωταγωνιστεί στη σειρά, που και η ίδια όπως έχει αναφέρει, είναι η πιο αγαπημένη της.

Η ιστορία του έχει ως εξής:

Η  Άννα Ραγία (Νένα Μεντή), είναι διευθύντρια ειδήσεων στο Media channel και παντρεμένη με τον βασικό παρουσιαστή ειδήσεων Γιάννη Σωτηρόπουλου (Χάρης Σώζος).

Η ίδια ταλαιπωρείται στο γάμο της, λόγω των συνεχών απιστιών του άντρα της. ‘Όταν το δελτίο ειδήσεων θα παρουσίασει πτώση στους πίνακες τηλεθέασης, καλείτε ο Πέτρος Αθανασίαδης (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος), να το συμπαρουσιάσει με τον σύζυγο της, ώστε να ξανακατακτήσει την πρώτη θέση.

Και ενώ τον πρώτο καιρό υπάρχουν ζήλειες και επαγγελματικοί ανταγωνισμοί, σύντομα η Άννα και ο Πέτρος θα γίνουν ζευγάρι και θα ξεκινήσει μια σειρά γεμάτη από ξεκαρδιστικές καταστάσεις.

 

 

 

Το “Δις Εξαμαρτείν” με τη πρώτη και τη δεύτερη ματιά

Η πρώτη αίσθηση που αφήνει η σειρά, είναι πως πέρα από ένα εξαιρετικά καλογραμμένο σενάριο και “θανατηφόρες” ατάκες, πρόκειται για ένα ακόμα «παράνομο» love story.

Βέβαια,το 1993 που ξεκίνησε η προβολή της, το θέμα δεν ήτανε συνηθισμένο και κυρίως για κωμική σειρά.

Παρατηρώντας καλύτερα το «δις εξαμαρτείν» όμως, αντιλαμβάνεται κανείς πως τελικά είναι μια ιδιαίτερα προοδευτική εώς και τολμηρή σειρά, σε πολλά σημεία ακόμα και για τη σημερινή εποχή.

Η τριετής αναποφασιστικότητα της Άννας στο ποιον από τους 2 θα διαλέξει, τα επαναλαμβανόμενα «πήγαινε-έλα» της από τον Γιάννη στον Πέτρο και το αντίστροφο,η απόφαση τους να ζήσουν μαζί όχι μόνο ως ερωτικό τρίο , αλλά και να μεγαλώσουν μαζί το –αγνώστου πατρός- παιδί που θα προκύψει, οι προκλητικές απόψεις περί ασημαντότητας του πατέρα ως ρόλο, ήταν μερικά από τα θέματα που ξεσήκωναν έντονες αντιδράσεις  στα ΜΜΕ της εποχής.

Μάλιστα, οι ίδιοι οι δημιουργοί, ως απάντηση σε όλα αυτά, ενώ τελείωσε η σειρά, ετοιμάσανε ένα επεισόδιο-έκπληξη, με την ειδική εμφάνιση της Άννας Παναγιωτοπούλου, σε ρόλο κατήγορου της σειράς, και με τους ηθοποιούς να «απολογούνται» που έλαβαν μέρος σε αυτήν.

 

 

Η σειρά βέβαια, κατέκτησε υψηλότατα νούμερα τηλεθέασης. Τόσο υψηλά, που ήταν έντονες οι πιέσεις για να γίνει τελικά και τρίτη σεζόν –αν και ελαφρώς αδύναμη, σε σχέση με τις 2 πρώτες. Να υπενθυμίσω εδώ, πως λόγω της μεγάλης επιτυχίας, δημιουργήθηκαν και 2 εορταστικές τηλεταινίες. Το θέμα ήταν και πάλι το ερωτικό τρίγωνο, σε άλλές εποχές και με άλλες καταστάσεις. Καλεσμένοι και στις 2 τηλεταινίες και μάλιστα με κανονικούς ρόλους, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Κώστας Μακεδόνας και η Κατερίνα Κούκα.

 

 

Οι β’ ρόλοι και οι ξεχωριστοί guest stars!

Θα τολμούσα να πω, πως στη συγκεκριμένη σειρά, την παράσταση δεν κλέβουν τόσο οι 3 βασικοί πρωταγωνιστές, όσοι οι β’ρόλοι.

Η Ηρώ Μανέ και η Ελένη Καστάνη, ως γραμματείς της Άννας Ραγιά, και στα πρώτα τους τηλεοπτικά βήματα, είναι πραγματικά απολαυστικές, ενώ και ο ίδιος ο Μιχάλης Ρέππας ξεχωρίζει ως Ευγένιος.

 

Το «δις εξαμαρτείν», είναι ίσως η μόνη σειρά, που η β’σεζόν ήταν καλύτερη από την πρώτη. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο, στο ότι δεν βασίστηκε αποκλειστικά στην ερωτική ιστορία, αλλά το δίχως άλλο, και σε μια πλειάδα λατρεμένων κωμικών ηθοποιών που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της.

Ο Σωτήρης Μουστάκας, ως τρομοκράτης,η «σύζυγος» του Ελένη Γερασιμίδου, η «καλόγρια» Χρύσα Ρώπα, οι 2 πεθερές Άννα Κυριακού και Σοφία Ολυμπίου, η εγκυμονούσα Τζέση Παπουτσή με τον άντρα της Δημήτρη Μαυρόπουλου, ο διοικητής Σπύρος Καλογήρου, η ψεύτικη αδερφή Φωτεινή Ντεμίρη, ο «τσαχπίνης» Παύλος Χαικάλης, και φυσικά η λατρεμένη Μίρκα Παπακωνσταντίνου ως … Φλωρέτα Γιαννίμπα, απογείωσαν τη σειρά με τις καταπληκτικές ερμηνείες τους.

 

 

 

Γιολάντα Ραγιά… ένα όνομα, μια ιστορία!!!

 

 

Όχι, δεν άφησα έτσι απλά για το τέλος την Γιολάντα. Είναι ένα κεφάλαιο μόνη της!

Η σπουδαία Ντίνα Κώνστα, μέχρι τότε, είχε καταγράψει πολλά χιλιόμετρα και στο σανίδι και στην τηλεόραση. Αγαπητή στο κοινό και πάντα ξεχωριστή, αλλά ως Γιολάντα λατρεύτηκε.

Ίσως να μπορούσαμε να πούμε, πως η «θεία Μπεμπέκα» από τις «Τρεις Χάριτες», άνοιξε ένα δρόμο για τους ρόλους των προοδευτικών και δυναμικών πρωταγωνιστριών. Η Γιολάντα όμως δεν τον εξέλιξε απλά, τον απογειώσε.

Δυναμική, πανέξυπνη, ετοιμόλογη, κυνική, και άλλα πόσα θα μπορούσαμε να πούμε για να την περιγράψουμε.

 

 

Η Γιολάντα δεν είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας και δε θα την συναντήσεις σε κάποια λαική γειτονία. Είναι όμως ένα «υπαρκτό» πρόσωπο. Κυκλοφορεί κάπου μεταξύ Κολωνακίου και Βορείων Προαστείων της Αθήνας και τρέχει από την πρεμιέρα της «Κάρμεν» σε κάποια έκθεση ζωγραφικής. Μεγαλοαστή αλλά όχι εκκεντρική.

 

 

Η Γιολάντα όμως πέρα από τα πλούτη και τα μεγαλεία της, είναι μάνα.

Σίγουρα πιο προοδευτική και ανοιχτόμυαλη, από αυτήν που έχουμε στο μυαλό μας όταν μιλάμε για την «Ελληνίδα μάνα», αλλά όχι τόσο μακριά από αυτό το πρότυπο .

Χήρεψε νέα, έμεινε πιστή στη μνήμη του άντρα της και δεν ξαναπαντρεύτηκε για να μην πληγώσει την κόρη της. Σοκαρίστηκε όταν έμαθε για τον «παράνομο» δεσμό της Άννας, αλλά την προστάτευσε. Ανακατεύτηκε στις υποθέσεις της, όχι για να κερδίσει η ίδια, αλλά για καλό της. Συμπαραστάθηκε σε κάθε τολμηρή απόφαση της Άννας και όταν η ίδια θέλησε να ξαναπαντρευτεί, ένιωθε τύψεις απέναντι στην κόρη της, μήπως και πληγωθεί.

Τη Γιολάντα την λατρεύεις, γιατί είναι έξυπνη και όχι κουτοπόνηρη, θέλει να έχει λόγο για τα πάντα αλλά για το καλό όλων. Και φυσικά γιατί ερμηνεύτηκε από μια σπάνια ηθοποιό, που κατάφερε να δώσει αυτή τη γλύκα σε μια περσόνα, που μέχρι τότε δεν είχαμε ξαναδεί.

 

 

Τελικά αξίζει να δω το “Δις εξαμαρτείν”;

ΝΑΙ…με κεφαλαία γράμματα!!

Προσωπικά, μια φορά το χρόνο τουλάχιστον το ξαναβλέπω όλο. Ακόμα και αν πέρασαν 26 χρόνια από την πρώτη προβολή του, παραμένει φρέσκο,κεφάτο, πρωτοπόρο.

Υπάρχουν τόσες σουρεαλιστικές σκηνές, με ατάκες που γελάς δυνατά κάθε φορά, που ειλικρινά πιστεύω, δε μπορείς να βαρεθείς. Ευτυχώς η σειρά υπάρχει ολόκληρη στο youtube, έτσι ώστε να την ανακαλύψουν και οι νεότεροι, και να δικαιώσουν την φανατική μας αγάπη στην ξεχωριστή αυτή σειρά!