H Θεσσαλονίκη, φημίζεται πως εκτός των άλλων, είναι και μια πόλη, που γεννάει μεγάλα καλλιτεχνικά ταλέντα, κάθε είδους και ύφους. Ένα από αυτά, θα γνωρίσουμε σήμερα.

 

 

 

 

 

Πρόκειται για τον Alex Nikolaidis, o οποίος κάνει την παρθενική του εμφάνιση στη δισκογραφία, με μια «καταγγελία», σε alternative rock ύφος.

 

1  Πρώτη εμφάνιση στη δισκογραφία με μια “καταγγελία”, Μίλησε μας για το πρώτο σου τραγούδι.

Το τραγούδι μπορεί ο καθένας να το εκλάβει, όπως θέλει. Χρησιμοποιώ τον όρο “καταγγελία”, για να υπάρχει αντίδραση, θέση σε κάθε μορφή βίας και κακοποιητικής συμπεριφοράς, είτε αυτή αφορά προσωπική ή επαγγελματική σχέση. Άσχετα αν ο νόμος δεν συμβαδίζει πάντα με το δίκιο. Θέλω να περάσω μηνύματα ελευθερίας και πως ο καθένας πρέπει να σπάει τα δεσμά της δικής του ρουτίνας και ψυχικής φυλακής. Ο καθένας οφείλει να σπάσει τα κάγκελα του προσωπικού του εγκλεισμού, και να βρει την ελευθερία του από οποιαδήποτε μορφή εξουσίας. Άλλωστε η ελευθερία της έκφρασης, είναι από τα σημαντικότερα δικαιώματα που έχει ο άνθρωπος και είναι φρικτό πως παλεύει καθημερινά να τη διατηρήσει. Καθώς η κυβέρνηση προσπάθησε να λογοκρίνει την ελευθερίας της έκφρασης με νομοσχέδια.

 

 

2. Που θα τοποθετούσες τον ευατό σου μουσικά, ως προς τον ήχο και το στίχο σου;

Δε μου αρέσουν οι ταμπέλες στη μουσική, αν και καταλαβαίνω ότι μπαίνουν για το διαχωρισμό των πραγμάτων.

Είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα, όταν θέλεις να παρουσιάσεις και κάτι άλλο, πέρα από αυτό στο οποίο έχεις κατηγοριοποιηθεί. Η “Καταγγελία” είναι τραγούδι ποπ-ροκ με ηλεκτρονικά στοιχεία, τα οποία μου αρέσουν, γιατί μπορούν να συνδυαστούν με πολλά είδη, πάντα με προσοχή όμως. Δε με κατατάσσω στους ροκ καλλιτέχνες, καθώς θέλω να πειραματιστώ με πολλούς ήχους. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχουν κάποια κοινωνικά μηνύματα, στην πορεία θα δούμε και πιο ερωτικά, κοινωνικά, συναισθηματικά ακόμα και πιο…σκοτεινά! Δε θέλω μουσικούς περιορισμούς. Η μουσική και οι στίχοι, μου δίνουν τη δυνατότητα να εκφράσω τις αγωνίες μου.

 

 

3. Τα τελευταία χρόνια, ξέρουμε όλοι, πως η δισκογραφία, όπως την είχαμε μάθει τόσα χρόνια, δεν υφίσταται. Σε προβληματίζει αυτό; Υπό την έννοια, πως μέσα από ένα ολοκληρωμένο album, μπορείς να εκφραστείς περισσότερο και να αφήσεις πίσω και περισσότερα τραγούδια;

Καθόλου. Βγάζεις πλέον κάποια singles, και ανάλογα την πορεία τους , προχωράς και για δίσκο. Μέσα σε όλη αυτήν την υπερπροσφορά τραγουδιών, δεν προλαβαίνεις να ακούσεις ένα δίσκο, ενώ το single, βοηθά τον ακρατή να διαχωρίσει τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν ή όχι και να περιμένει μια ολοκληρωμένη δουλειά του καλλιτέχνη που τον ενδιαφέρει. Η δισκογραφία, όπως την ξέραμε στις μέρες μας δεν υπάρχει. Αυτό είναι πρόβλημα για τους καλλιτέχνες. Οι τραγουδιστές, έχουν έσοδα μόνο από τις live εμφανίσεις και μηδαμινά από τις όποιες πωλήσεις. Από την άλλη, βοηθά η εξέλιξη αυτή το κοινό. Με ελάχιστα χρήματα, μέσα από κάποια πλατφόρμα, μπορείς να ακούσεις το δίσκο κάθε καλλιτέχνη παγκοσμίως, Η δισκογραφία δε σταμάτησε, απλά λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο.

 

 

4. Ζεις και δραστηριοποιείσαι στη Θεσσαλονίκη. Κάνεις σκέψεις για μόνιμη μετακίνηση στην Αθήνα, που τυπικά ίσως προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες;

Δύσκολο αυτή τη στιγμή να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι εδώ η οικογένεια και οι φίλοι, διατηρώ παράλληλα και μια οικογενειακή επιχείρηση με ρούχα (Eponymo fashion SKG). H ζωή μου είναι στη Θεσσαλονίκη που τη λατρεύω. Υπάρχει μια σχέση πάθους με την πόλη νομίζω (γέλια). Άλλες φορές δε θέλω να την ξαναδώ και άλλες βρίσκω την απόλυτη γαλήνη εδώ. Πόρτες όμως στη ζωή μου δεν κλείνω. Υπό συγκεκριμένες συνθήκες, ναι θα κατέβαινα στην Αθήνα. Είναι δεδομένο πως στην Αθήνα υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες, τις οποίες και πρέπει να κυνηγάς συνέχεια.

 

 

5. Με τι μουσική μεγάλωσες; Αγαπημένοι καλλιτέχνες;

Μεγάλωσα με αρκετό ροκ. Είχα όλη τη δισκογραφία από Led Zeppelin, who, Rolling Stones, Aerosmith, Acdc, Black Sabbath, Eagles κλπ.  Όπου αυτή η δισκογραφία χάθηκε σε μια μετακόμιση. Κάποιος άλλος θα την χαίρεται τώρα (γέλια). Επίσης άκουγα ελληνικά γκρουπς όπως Ξύλινα Σπαθιά, Τρύπες, Διάφανα Κρίνα, Τερμίτες και αρκετό χιπ χοπ εκείνης της εποχής.

Γενικά τώρα ακούω πάρα πολλές μουσικές. Σε οποιαδήποτε μουσική, όσο κι αν τη σνομπάρουν κάποιοι, αν ψάξεις μπορείς να βρεις διαμάντια.

Τώρα αγαπημένοι καλλιτέχνες είναι πάρα πολλοί. Παύλος Παυλίδης, Γιάννης Αγγελάκας, Lex, Βέβηλος από που να αρχίσω και που να τελειώσω;

 

 

6. Ακούμε πολλές φορές, καταξιωμένους καλλιτέχνες, με πορεία ετών, να λένε πως σήμερα δε γράφονται “μεγάλα” τραγούδια, γιατί οι νέοι δεν έχουν αντίστοιχα ερεθίσματα με τα δικά τους; Παρόλα αυτά, ειδικά τα τελευταία χρόνια, οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα είναι ραγδαίες και πολλές φορές τρομακτικές. Θέλω τη γνώμη σου επ’ αυτού.

Διαφωνώ απολύτως με αυτήν την άποψη, όπως και με την παρελθοντολαγνεία.

Καθημερινά γράφονται σπουδαία τραγούδια και πολλά της τελευταίας δεκαετίας πχ, αντέχουν στο χρόνο. Απλά επειδή αλλάζει η εποχή μπορούμε να βρούμε τα”μεγάλα τραγούδια” και σε άλλα είδη μουσικής. Είναι όμως και τι θέλει να προβάλει η μουσική βιομηχανία. Όμως όπως βλέπουμε, προτιμούν τις πιο εύκολες ή εύπεπτες λύσεις, που έχουν ριζώσει στην καθημερινότητα μας.

 

 

7. Αντιλαμβάνομαι πως είσαι άνθρωπος, βαθιά κοινωνικοπολιτικοποιημένος.

Ασφαλώς. Έρχονται εκλογές και η επόμενη μέρα, θα φέρει τα ίδια προβλήματα. Το σύστημα είναι καθοδηγούμενο, από μεγάλα κόμματα και κανάλια με κοινές βάσεις. Ποτέ το σύστημα δε λειτούργησε υπέρ του λαού, παρά μόνο υπέρ των τραπεζών. Και φυσικά σε κάθε κρίση ανεβαίνει η ακροδεξιά. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Όπως έγινε με τη χρυσή αυγή, που ακόμα εκκρεμούν δίκες και βρίσκει πάτημα ο Κασιδιάρης να κατέβει στις εκλογές. Αυτό το κεφάλαιο θα έπρεπε να είχε κλείσει. Πάντως προσωπικά, δε με εκφράζει κανένα κόμμα.

Όσον αφορά τις κοινωνικές εξελίξεις. Βλέπουμε καθημερινά αυτοκτονίες, βιασμούς, κακοποίηση, αστυνομική βία, χειραγώγηση και εκπόρνευση ανηλίκων, μια κοινωνία να κλείνει τα μάτια και να μην μπαίνει στη διαδικασία να κάνει τίποτα γι αυτό. Η παιδεία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, είτε από το σπίτι είτε από το σχολείο. Υπάρχουν αυτοκτονίες νέων παιδιών που περνάνε κρίση ταυτότητας, επειδή οι γονείς και ο περίγυρος τους, δεν τους αποδέχθηκε ποτέ. Στα σχολεία υπάρχουν συγκεκριμένοι παιδοψυχολόγοι για όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Η σεξουαλική αγωγή τώρα μπήκε στα σχολεία πριν ένα χρόνο. Πιο πριν μάλλον ήταν ταμπού να μιλήσουμε για σεξ. Σε αυτό βέβαια ευθύνη έχει η πολιτεία. Και πάλι λέω πως δεν μπορεί αυτή η κοινωνία που είναι βουτηγμένη στο βούρκο, να κατακρίνει τις επιλογές οπουδήποτε ανθρώπου αν αυτές δεν φτάνουν στην ανομία. Μετά συμβαίνουν όλα αυτά που περιγράψαμε παραπάνω και όλοι κάνουν τις έκπληκτους.

Αισιοδοξία υπάρχει! Η γενιά μας και οι νεολαίες που θα έρχονται από εδώ και πέρα, είναι σε πολύ καλύτερη φάση από παλαιότερες γενιές, γιατί δεν έχουν τις παρωπίδες του χθες. Είναι πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι και πιστεύω πως έχουν παίξει σε αυτό και μεγάλο ρόλο τα social media. Όπου κι εκεί επικρατεί ένα χάος βέβαια, αλλά αν περνάς συγκεκριμένο χρόνο και ενημερώνεσαι από έναν κύκλο που εσύ έχεις επιλέξει, βοηθάει. Αλλιώς φτάνεις στο σημείο της αρρώστιας με τα social, που όλοι μας λίγο πολύ το έχουμε περάσει. Και δεν βγαίνει σε καλό, γιατί σπαταλάς το χρόνο σου.

Ας γυρίσουμε σε αυτό που λέγαμε πριν για τη γενιά μας.  Πλέον γονείς γίνονται άνθρωποι στην ηλικία μας όπου είναι πολύ πιο ενημερωμένοι για τον τρόπο που θα μεταδώσουν σε ένα παιδί σωστές βάσεις. Και όσο περνάνε τα χρόνια πεθαίνουν οι παλιακές αντιλήψεις ( που δεν ευθύνονται οι άνθρωποι που τις είχαν το τονίζω, ευθύνεται η κουλτούρα του τότε που τις ενθάρρυνε, εννοώ κινηματογράφο, θέατρο, πολιτεία). Και παίρνουν τη θέση τους νέες, πιο προοδευτικές. Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα όσον αφορά την αντίληψη των νέων και μελλοντικά θα είναι ακόμα καλύτερα. Έχουμε να κάνουμε πάρα πολλά βήματα ακόμα σαν κοινωνία για να φτάσουμε σε ένα άλφα επίπεδο. Και προφανώς δεν θα ζούμε, όταν θα φτάσουμε σε ένα καλό επίπεδο, καθώς πρέπει να περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να αλλάξουν τα πράγματα! Όλο αυτό αφορά την κοινωνία. Η πολιτική δυστυχώς θα παραμένει σταθερά σε τοξικό επίπεδο, εάν δεν μπούμε στη διαδικασία μαζικά να κάνουμε κάτι για αυτό.


 

 

8. Τα μελλοντικά σου σχέδια, γύρω από το τραγούδι. Όσον αφορά και ζωντανές εμφανίσεις και νέα τραγούδια ή ολοκληρωμένο album.

Καταρχάς είμαι πολύ χαρούμενος που το πρώτο μου single πάει καλά και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που στήριξαν αυτή τη δουλειά.

Εν συνεχεία, μετά το καλοκαίρι ετοιμάζουμε ένα δεύτερο single το οποίο θα κυκλοφορήσει πάλι με τη Final Touch, το label του Μίλτου Καρατζά.

Το δεύτερο single μουσικά, θα είναι στο ίδιο μοτίβο με το προηγούμενο, (ροκ με ηλεκτρονικά στοιχεία) αλλά δεν θα είναι καταγγελτικό. Θα είναι πιο ερωτικό.

Όσο για τις live εμφανίσεις, θα προτιμούσα να κυκλοφορήσω κάποια ακόμα δικά μου τραγούδια, ώστε σε μια συναυλία να μην κάνω μόνο διασκευές. Αλλά να παρουσιάσω τις δικές μου δουλειές.

Για την ώρα είμαι συγκεντρωμένος στο επόμενο τραγούδι που ετοιμάζουμε με τον Πάρη Παρασιδη, τον παραγωγό μου, και τον Βαγγέλη Τόρμπο στην ενορχήστρωση (τους οποίους τους συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον ασχολείται με τη μουσική).