Ανακοινώνουμε, ότι η ατομική έκθεση της Ευρυδίκης Μαρίας Βεντούρη «Ιππο- καθάψια» ξεκίνησε στην MaLou ArtConsulting Online Gallery στης 25 Νοεμβρίου 2020 και θα διαρκέσει μέχρι 15 Ιανουαρίου 2021 .
Ο τίτλος της έκθεσης «ΙΠΠΟ-ΚΑΘΑΨΙΑ» δεν είναι τυχαίος και είναι πολύ κατάλληλος για της εποχές που ζούμε σήμερα. «Ιππο-καθάψια» σημαίνει ακροβατικά πάνω σε ένα άλογο. Είναι το ισοδύναμο μιας μορφής μη-βίαιων ταυρομαχιών, που βασίζεται σε μια αρχαία τελετή. Στην αρχαία Ελλάδα η ταυρομαχία ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής.Ο σκοπός της ήταν να δείξει ο αγωνιζόμενος το θάρρος του, την ψυχραιμία του, την ταχύτητα κίνησης και τη σωματική του δύναμη.
Η Ευρυδίκη Μαρία Βεντούρη φημίζεται για τους ζωηρούς, πολύχρωμους της πίνακες με εξαιρετικές συνθέσεις, στις οποίες συνδυάζει την αφαίρεση, την αναπαράσταση και την επανεφεύρεση. Τα έργα της Ευρυδίκης είναι μεγάλης κλίμακας και οι σουρεαλιστικές συνθέσεις της έχουν παραστατικές πηγές. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της η Ευρυδίκη πειραματιζόταν συνεχώς, αλλάζοντας το στυλ της για να εξερευνήσει νέες τεχνικές και μορφές έκφρασης. Μια τέτοια τακτική ανακαλύψεων οδήγησε την καλλετέχνιδα σε δημιουργία μιας ποικιλίας από πίνακες και σχέδια, τα οποία χαρακτηρίζονται από τόλμη και καινοτομία.
Ευρυδίκη Μαρία Βεντούρη για την τέχνη της Τα έργα μου είναι μια αυτόματη καταγραφή του υποσυνείδητου. Κτίζονται μόνα τους και εγώ απλά τα παρακολουθώ, βοηθώ και φροντίζω την δομή και την αισθητική εξέλιξή τους … Δανείζω το χέρι μου και λειτουργώ σαν μαία σε αυτό που θέλει να γεννηθεί μέσα από μένα… Ίσως να είναι τα αρχέγονα στοιχεία του κοινού υποσυνείδητου ανάμεικτα με το υποσυνείδητό μου που ψάχνουν το φως….. που ζητούν να γεννηθούν κάπως με κάποιο μυστήριο τρόπο… Πολλά από τα έργα μου δεν έχουν αφήγηση. Έτσι λέω πως είναι αντικείμενα αφ΄ εαυτού, που δεν ήρθαν να μας πουν κάτι για τον κόσμο που ζούμε, αλλά ίσως να μας επικοινωνήσουν υποσυνείδητα μέσα από περίεργες ασυνείδητες διαδρομές ξεχασμένες παραμέτρους … Πως κάποια από αυτά είναι αυτόνομα όντα που ξεπηδούν από αρχέγονες εποχές και υπάρχουν μόνο επειδή θέλησαν να γεννηθούν και βρήκαν σε μένα τον δέκτη που μπορούσε να τα υλοποιήσει με κάποιο τρόπο. Ναι υπάρχει ένας ισχυρός μυστικισμός σε όλα αυτά. Κάποτε έλεγα πως είμαι αλχημιστής. Κατά τα άλλα έχω πολύ ορθολογιστική σκέψη, καθώς η Φυσική ήταν το άλλο πάθος της ζωής μου (φυσικά και αυτό ταιριάζει με την αλχημεία) Αν διαβάσει κανείς το μανιφέστο του θεωρητικού του σουρεαλισμού André Breton, νομίζω ότι ανταποκρίνομαι πλήρως στον ορισμό του σε ότι αφορά στην αυτόματη σουρεαλιστική γραφή. Σίγουρα δεν θα μπορούσαν να με διαγράψουν όπως έγινε με πολλούς άλλους του κινήματος. Όμως δεν ανήκω μόνο εκεί σαν ρεύμα. Στοιχεία γραφής αναγνωρίσιμα υπάρχουν ανάμεικτα απ’ όλα τα ρεύματα που με επηρέασαν και απ΄ όλους τους ζωγράφους που αγάπησα και θαύμασα και που ασυνείδητα αποτύπωσα. Έτσι κτίστηκε η εικαστική γραφή με την οποία εκφράζομαι και που ίσως τελικά να μην ανήκει σε κανένα ρεύμα. |
Ευρυδίκη Μαρία Βεντούρη
Γεννήθηκε στoν Πειραιά, όπου πήρε το απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελληνογαλλική σχολή “Jeanne d’ Arc”.
Ακολούθησαν οι σπουδές Αρχιτεκτονικής στη Γαλλία, στη Rouen αρχικά, (πρώτος κύκλος) και στη συνέχεια στο Παρίσι (δεύτερος και τρίτος κύκλος σπουδών) στην Εθνική Σχολή Αρχιτεκτονικής του Παρισιού-La Villette ( UP6) απ΄όπου αποφοίτησε.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στη Ρουέν είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει το μάθημα χαρακτικής του Jacques Ramondot (καθηγητή χαρακτικής στην Εθνική Σχολή Καλών Τεχνών) όπου έμαθε πολλά για τη χαρακτική μετάλλων.
Εκείνη την εποχή, κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη Γαλλία, δούλευε κυρίως σχέδια με μελάνι και χαρακτικά σε μέταλλο με τις τεχνικές “eau forte” και “pointe sèche “
Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα, δουλεύει κυρίως ελαιογραφίες σε καμβά.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και κάποια στο εξωτερικό
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στο παρακάτω link: