Οραματισμός, συνέπεια, προσφορά στον καταναλωτή, ένα τρίπτυχο επιτυχίας στον κόσμο του λιανικού εμπορίου.

 

Αυτός ο τόπος αν πραγματικά την τελευταία 100ετία κέρδισε σε κάτι είναι στον οραματατισμό κάποιων φωτεινών ανθρώπων που οι ιδέες τους ήταν κέρδος για ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο. Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα βιβλίο από τις εκδόσεις Καστανιώτη των Λυδίας Σαπουνάκη-Δρακάκη και Μαρίας Τζιόγια-Μοάτσου με τίτλο «Από τα εδώδιμα-αποικιακά στα σούπερ μάρκετ», η πορεία μιας ελληνικής εταιρίας τροφίμων, που αναφέρεται στην ιστορία και τον οραματισμό ενός σπουδαίου ανθρώπου του Παναγιώτη Θανόπουλου πριν από 140χρόνια και των διαδόχων του. Δημοσιεύματα της εποχής και ένα φωτογραφικό υλικό μοναδικής σπουδαιότητας συμπληρώνουν το έξοχο λεύκωμα μπλέκοντας παράλληλα τις πολιτικο-οικονομικές συνθήκες με τις κοινωνικές εξελίξεις από απαρχής του ελληνικού κράτους ως σήμερα.

Μια ιστορία που ξεκινά από την ορεινή Αρκαδία και το πρώτο κατάστημα στην Αιόλου, επηρεάζοντας τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της πρωτεύουσας, του συνεχιστή του Παντελή Θανόπουλου που κατά την περίοδο του μεσοπολέμου εκσυγχρονίζεται σε «υπερευρωπαϊκά πρότυπα» μέχρι την σέλφ σέρβις εξυπηρέτηση πελατών, που αποτέλεσε τομή στα ελληνικά δεδομένα, στο ιστορικό παντοπωλείο στα Χαυτεία. Την δεκαετία του ’70 η εξάπλωση των σούπερμαρκετς οδηγεί την οικογένεια σε νέα τροχιά, που από τη δεκαετία του ’80 ο Δημήτρης Θανόπουλος χαράζοντας νέα επιχειρηματική γραμμή επικεντρώνεται στην επέκταση της επιχείρησης αλλά κυριως στην ποιότητα των εμπορευμάτων της, η οποία άλλωστε αποτελούσε ανέκαθεν κατάκτησή της.

 

Στις 18 Δεκέμβρη στην κατάμεστη αίθουσα του Θανόπουλος café, στην πλατεία της Νέας Κηφισιάς, το The Look.Gr ήταν εκεί. Ο Δημήτρης Θανόπουλος συνάντησε τις συγγραφείς του βιβλίου και το δημοσιογράφο Θωμά Σιταρά σε μια ανοιχτή συζήτηση με το κοινό. Ο δημοσιογράφος Θωμάς Σιταράς στην ομιλία του αναφέρθηκε στην καινοτομία του παντοπωλείου Θανόπουλου για πρώτη φορά να καταργήσει τους πάγκους μεταξύ προϊόντων και πελατών. Βέβαια για την εποχή εκείνη αυτές οι καινοτομίες κρύβουν φαιδρά επεισόδια όπως στην εισαγωγή του συρμάτινου καλαθιού που θεωρήθηκε αρχικά προσβολή να το κουβαλά μια κυρία αλλά για πρώτη φορά της έδινε την δυνατότητα να διαλέγει η ίδια το προϊόν που θα αγόραζε.

Οι εποχές μπορεί να άλλαξαν η εξέλιξη μπορεί να έφερε αλλαγές στη θεώρηση πραγμάτων και ο 21ος αιώνας να μας έχει δείξει μέχρι στιγμής ένα σκληρό πρόσωπο, εκείνο όμως που δεν αλλάζει είναι το μεράκι κάποιων ανθρώπων που βλέπουν την δουλειά τους σαν λειτούργημα, σαν προσφορά του «είναι» τους στο κοινωνικό σύνολο κι αυτό συνήθως το κερδίζουν οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από επιχειρήσεις με ιστορία και αυτό είναι πραγματική κατάκτηση του κ. Θανόπουλου κ των συνεχιστών του.