Από τις εκδόσεις Δωδώνη κυκλοφορεί στη σειρά: Μελέτες για το Θέατρο το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα “Κάψε το σπίτι: Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία” σε μετάφραση Κώστα Βάντζου και Άρτεμις Μαθιά.

 

 

Το βιβλίο

ΕΟΥΤΖΕΝΙΟ ΜΠΑΡΜΠΑ

“ΚΑΨΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Για τη Σκηνοθεσία και

τη Δραματουργία”

Σειρά: Μελέτες για το Θέατρο

ΤΙΜΗ: 18,02 E        ΣΕΛΙΔΕΣ: 314   

ISBN: 978-960-558-256-2

 

 

To Κάψε το σπίτι. Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι ο απολογισμός της ζωής και του έργου του Εουτζένιο Μπάρμπα. Είναι μια μεγάλη αναδρομή στις μεθόδους δουλειάς τού Μπάρμπα, στις τεχνικές πρακτικής του και στις εμπειρίες ζωής που τροφοδότησαν τη θεατρική του ταυτότητα.

Το Κάψε το σπίτι. Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι μια πηγή έμπνευσης, είναι η δραματουργία των δραματουργιών και η επαγγελματική αυτοβιογραφία ενός από τους πιο σημαντικούς και με μεγάλη επιρροή σκηνοθέτες και θεωρητικούς τού σύγχρονου θεάτρου. Το βιβλίο αυτό παρέχει μοναδικές πληροφορίες για τη φιλοσοφία και την πρακτική της σκηνοθεσίας από τον αρχάριο φοιτητή μέχρι τον έμπειρο επαγγελματία.

 

«Ένα θέατρο που μπορεί να μιλήσει σε κάθε έναν θεατή με μια διαφορετική και διεισδυτική γλώσσα δεν είναι μια φανταστική ιδέα, ούτε μια ουτοπία.Αυτό είναι το θέατρο για το οποίο πολλοί από εμάς −σκηνοθέτες και καθοδηγητές ομάδων− εκπαιδευτήκαμε για μεγάλο διάστημα».

 

Εουτζένιο Μπάρμπα

 

 

 

Ο Συγγραφέας

Ο Εουτζένιο Μπάρμπα γεννήθηκε το 1936 στη νότια Ιταλία και μετανάστευσε, έφηβος ακόμη, στη Νορβηγία, όπου δούλεψε σαν συγκολλητής μετάλλων και αργότερα σε ένα πετρελαιοφόρο. Από τους ανθρώπους που σημάδεψαν βαθιά την πορεία του σύγχρονου θεάτρου, είναι ίσως ο μόνος που δεν πέρασε από καμία καλλιτεχνική ή φιλολογική μαθητεία μέσα στο «θεατρικό σύστημα». Προσεγγίζει το θέατρο στα 1960, όταν πηγαίνει στη Βαρσοβία στην εκεί θεατρική σχολή. Μετά από λίγους μήνες, εγκαταλείπει τις σπουδές του για να συναντήσει τον Γιέρζι Γκροτόφσκι, που αρχίζει την έρευνά του στο «εργαστήρι» του στην Οπόλ.

Το 1964, και μετά από ένα ταξίδι στις νότιες Ινδίες για να μελετήσει το Κατακάλι, ιδρύει το Θέατρο Οντίν στο Όσλο. Για να επιζήσει η ομάδα, αναγκάζεται το 1966 να μεταναστεύσει στο Χόλστεμπρο, μια μικρή πόλη στη βορειοδυτική Δανία όπου ιδρύει το Δια-Σκανδιναβικό Θεατρικό Εργαστήρι.

Έχοντας ξεκινήσει σαν αυτοδίδακτη ομάδα, το Θέατρο Οντίν αναγνωρίζεται μέσα σε λίγα χρόνια σαν μια από τις σπουδαιότερες θεατρικές ομάδες, στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και τη δεκαετία του ’70. Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο αρχίζει η περίοδος των ταξιδιών που το πάνε μακριά από τις ασφαλείς, αναγνωρίσιμες περιοχές του Θεάτρου, σε απομονωμένα χωριά, σε πυκνοκατοικημένα προάστια των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής και ανάμεσα σε μικρές θεατρικές ομάδες που ζουν την εμπειρία της απόρριψης και της περιθωριοποίησης.