Από τον Heretic κριτικό Γιάννη Κρουσίνσκυ
Ένα ιδιαίτερο Φεστιβάλ για τους μυημένους Σινεφίλ, υποδέχεται για ακόμη μια χρονιά με πλούσιο, γοητευτικό και πρωτότυπο πρόγραμμα ταινιών το απαιτητικό κοινό του.
Το 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου είναι λοιπόν εδώ, με περίτεχνες κατηγορίες ταινιών και φυσικά με ιδιαίτερο περιεχόμενο κινηματογραφικών έργων.
Σε τούτο το κείμενο, σας παρουσιάζω τους Χώρους που φιλοξενούν το Φεστιβάλ, τις Κατηγορίες του Κινηματογραφικού Προγράμματος, καθώς και δικές μου Προτάσεις ταινιών σχεδόν από κάθε ανάλογη κατηγορία.
Οι Φιλόξενες Αίθουσες
Studio New Star Art Cinema
Σινέ Τριανόν
Newman Cinema
Ελληνοαμερικανική Ένωση
Κατηγορίες Κινηματογραφικού Προγράμματος
Ευρωπαϊκό Διαγωνιστικό Τμήμα
Αφιερώματα
Πρεμιέρες
Ειδικές Προβολές
Μικρού Μήκους
Οι Προτάσεις μου για Κατηγοριοποιημένες Ταινίες
– Ευρωπαϊκό Διαγωνιστικό Τμήμα –
“Θολός Βυθός” της Ελένης Αλεξανδράκη (Ελλάδα, 2024). Διότι η ιστορία του σεναρίου και τα ασπρόμαυρα κάδρα μάλλον φαίνεται να λειτουργούν σαν έμπιστο ιστορικό ρολόι.
“Ο Κύριος Κ” της Ταλούλα Χ. Σβαμπ (Ολλανδία, Νορβηγία, Βέλγιο, 2024). Διότι οι ερμηνείες, η σκηνοθεσία και η όλη ατμόσφαιρα ίσως αποδώσουν έξυπνα την έννοια καφκικό έργο.
“Palazzina Laf” του Μικέλε Ριοντίνο (Ιταλία, 2023). Διότι ο δημιουργός φαίνεται να έχει δώσει σημαντική καλλιτεχνική ενέργεια σε σκηνοθεσία, σενάριο και πρωταγωνιστική ερμηνεία.
“Εγώ σου το’χα πει” της Γκινέβρα Έκραν (Ιταλία, 2023). Διότι ενδέχεται να διαθέτει σεναριακή ατμόσφαιρα εφάμιλλη της ρυθμικής κωμικότητας στην εικόνα της σκηνοθεσίας. Πρωταγωνιστούν η Βαλέρια Γκολίνο, ενώ ιδιαίτερο ρόλο έχει και ο Ντάνι Χιούστον.
Plus, η πρωταγωνίστρια, Βαλέρια Γκολίνο, θα βρίσκεται στην προβολή της ταινίας μέσα στο 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου! Ομοίως και η σκηνοθέτιδα. Μετά την προβολή, θα ακολουθήσει και Q&A.
– Πρεμιέρες –
“Toxic” της Σαούλε Μπλιουβάϊτε (Λιθουανία, 2024). Διότι πάντοτε έχει σημασία να καταδεικνύεται ως μορφή διαμαρτυρίας στις ταινίες, το πώς και το πόσο, δυστυχώς, εκμεταλλεύονται τη γυναικεία ανθρώπινη παρουσία από κοινού η βιομηχανία του lifestyle, της μόδας και του μόντελινγκ.
– Αφιερώματα –
Μέσα από τα επτά εντυπωσιακά Αφιερώματα του Φεστιβάλ, ξεχωρίζουμε πραγματικά αξιοπρόσεκτες ή φανερά υποσχόμενες ταινίες. Αυτές, όπως καταλαβαίνετε, “μιλούν” από μόνες τους, σαν Σινεφίλ προτάσεις.
Από “Τζον Κασσαβέτης”: “Σκιές” (1959). “Πρόσωπα” (1968). “Μίνι και Μόσκοβιτς” (1971). “Νύχτα Πρεμιέρας” (1977). “Ερωτική Θύελλα” (1984). Σε σκηνοθεσίες του Τζον Κασσαβέτης.
Από “Φρανζ Κάφκα”: “Η Δίκη” (1962) σε σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς. “Tetsuo: Ο Σιδερένιος Άνθρωπος” (1989) σε σκηνοθεσία Σίνια Τσουκαμότο. “Μετά τα Μεσάνυχτα” (1985) σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορσέζε.
Από “Κύπρος”: “Ο Βιασμός της Αφροδίτης” (1985) σε σκηνοθεσία Ανδρέα Πάντζη. “Το Τείχος Μας” (1993) σε σκηνοθεσία Πανίκκου Χρυσάνθου. “Η Ιστορία της Πράσινης Γραμμής” (2016) σε σκηνοθεσία Πανίκκου Χρυσάνθου.
Από “Κλοντ Σοτέ”: “Τα Γεγονότα της Ζωής” (1970). “Η Τροτέζα και οι Διαρρήκτες” (1971). “Η Παλιοπαρέα” (1974).
Από “Μπέττυ Λιβανού”: “Ταξίδι του Μέλιτος” (1979) σε σκηνοθεσία Γιώργου Πανουσόπουλου και σε πρωταγωνιστικό ρόλο η Μπέττυ Λιβανού.
Από “Ρότζερ Κόρμαν”: “Ο Πύργος των Καταραμένων” (1960). “Μια Κραυγή στην Ομίχλη” (1962).
Από “Στέλιος Χαραλαμπόπουλος”: “Ο Κόκκινος Δάσκαλος” (2024).
– Μικρού Μήκους Ταινίες –
“Treadmill” (2024) σε σκηνοθεσία Γιώργου Κοιμήση. Πρωταγωνιστούν η Υβόννη Μαλτέζου και η Εύη Σαουλίδου.
“Βιολέττα” (2020) σε σκηνοθεσία Φοίβου Ήμελλου. Πρωταγωνιστεί ο Αργύρης Ξάφης.
“Όπως θα Συνέβαινε Μέσα στο Νερό” (2020) σε σκηνοθεσία Ανθής Δαουτάκη. Πρωταγωνιστεί η Στέλλα Βογιατζάκη.
“Dracaena” (2024) σε σκηνοθεσία Σοφίας Πριόβολου και Ιωάννη Παναγιωτίδη. Πρωταγωνιστούν Σοφία Πριόβολου και Ιωάννης Παναγιωτίδης.
Απολαύστε το 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, σε όλη του την κινηματογραφική ουσία και μαγεία!!!