Το «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε» του Luigi Pirandello, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Λιβανού, από τους Θεατρίνων Θεατές, θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών, από την Κυριακή 1 Ιουλίου 2018 έως και το Σάββατο 7 Ιουλίου 2018.

 

 

Ύστερα από αρκετούς μήνες επιτυχημένων παραστάσεων στο Studio Κυψέλης, οι Θεατρίνων Θεατές, γιορτάζουν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σημαντικής πορείας τους, με την  καλοκαιρινή τους εξόρμηση.

 

Tο «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε»  στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών! Με κριτικές εξαιρετικές από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, την Χαρά Μπακονικόλα, τον Βασίλη Μπουζιώτη, την Τζένη Κουκίδου, την Λία Τσεκούρα , τον Κωσταντίνιο Μπούρα, τον Σταύρο Ξηντάρα και άλλους σημαντικούς κριτικούς, η παράσταση κατάφερε να ξεχωρίσει και να παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο θέαμα, αντάξιο του μύθου του έργου και του συγγραφέα.

 

Η ταυτότητα της παράστασης

 

Ελεύθερη απόδοση: Ροζίτα Σώκου

Σκηνοθεσία-στίχοι-φωτισμός: Γιώργος Λιβανός

Μουσική σύνθεση-διδασκαλία: Σάκης Τσιλίκης

Κινηματογράφηση: Γιάννης Σολδάτος

Σκηνικά-κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου

Χορογραφία: Σίμων Πάτροκλος

Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής

Βοηθός σκηνοθέτη & χορογράφου: Ανδρέας Ζαχαριάδης

Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου-Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης

Σύμβουλος παραγωγής: Ζωρζέτ Μιρόν

Θεατρολόγος: Μαρία Βλάχου

Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά

 

Πρωταγωνιστούν με σειρά εμφάνισης οι:

Καίτη Ιμπροχώρη , Νίκος Γιάννακας, Γιάννης Τσιώμου, Μάνος Χατζηγεωργίου, Όλγα Πρωτονοταρίου, Σοφία Μπεράτη , Λίλη Τέγου, Ζωρζέτ Μιρόν, Άγης Σιούνας, Ανδρέας Ζαχαριάδης και Χρήστος Μαραθιάς

 

Την παράσταση συνοδεύει μουσικά στο πιάνο η Νίκη Γκουντούμη

 

Σημείωση: To training της ομάδας Θεατρίνων Θεατές για την κάθε παράσταση, όπως κάθε χρόνο, είναι πολύμηνο και απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία τόσο στον λόγο όσο και στο σώμα και την φωνή, σύμφωνα με την μέθοδο του Γραμμικού Συμβολισμού που ο Γιώργος Λιβανός εκπροσωπεί στην Ελλάδα.

 

Ημέρες  & ώρες παραστάσεων

 

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Τρίτη 3 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018 στις 21.00

Σάββατο 7 Ιουλίου 2018 στις 21.00

 

 

Τιμές εισιτηρίων

 

Γενική Είσοδος: 12,00 ευρώ

Ατέλειες: 5,00 ευρώ

 

 

Για κρατήσεις θέσεων-πληροφορίες

 

Τηλ.: 210 8819571 & 6944 535261

 

 

Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών

Θόλου 5, Πλάκα

Τηλ. κρατήσεων: 210 8819571

 

 

Έγραψαν για την παράσταση:

 

«…ο Γιώργος Λιβανός στην Κυψέλη μας έδωσε έναν λαϊκό μπουλουξίδικο Πιραντέλο, μελό και φαρσικό. Τίμιο και αυθεντικό. Ο Τσιλίκης έγραψε μελοδραματική, σωστά, μουσική και τραγούδια. Ο Σολδάτος πρόσθεσε σινεμά, ο Πάτροκλος χορογράφησε λαϊκά και η Γιοβάννα Πράσινου σχεδίασε σκηνικά και κοστούμια περιοδεύοντος θιάσου με γούστο. Όλοι οι ηθοποιοί πειθάρχησαν στη σκηνοθετική άποψη. Ξεχώρισε βέβαια η πείρα της Καίτης Ιμπροχώρη, αλλά δίπλα της ο Γιάννακας, ο Τσιώμου, η Μπεράτη, ο Χατζηγεωργίου, η Πρωτονοταρίου, η Τέγου, η Μιρόν έπαιξαν το διπλό παιχνίδι…»

Κώστας Γεωργουσόπουλος, Τα Νέα

 

« Το εμβληματικό “Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε” του Luigi Pirandello, δε θέλει συστάσεις, μια που κουβαλάει και στη χώρα μας, ένα όνομα μακρύ σαν ιστορία. Εδώ λοιπόν, έρχεται η ουσιαστική νίκη για την ομάδα Θεατρίνων Θεατές… Επαναπροσεγγίζουν το σημαντικό και πετυχαίνουν να το κάνουν διαχρονικά σημαντικότερο. Με ένα σπουδαίο επιτελείο δημιουργών δίνουν μια μοναδική παράσταση…» Σταύρος Ξηντάρας, Kontranews

 

«Πώς γίνεται να επιβιώνει ένας Πιραντέλο μέσα σε μια ελεύθερη απόδοση (Ροζίτα Σώκου), μέσα σ’ ένα κύμα τραγουδιών (Σάκης Τσιλίκης-Γιώργος Λιβανός), μέσα σε μια μοντέρνα χορογραφία (Σίμων Πάτροκλος) και με προβολές video art (Γιάννης Σολδάτος); Αν ο συγγραφέας είχε στη διάθεσή του όλες αυτές τις πληροφορίες όσο βρισκόταν στη ζωή, πιθανότατα θα επαναστατούσε, με την ιδέα ότι το έργο του θα μετατοπιζόταν δραματουργικά, χάνοντας έτσι την ταυτότητα που εκείνος του είχε αποδώσει. Παρ’ όλα αυτά, η παράσταση του Γιώργου Λιβανού δεν πρόδωσε τον μεγάλο Σικελό. Αντίθετα, μ’ έναν θελκτικό τρόπο, εκσυγχρόνισε και εξελλήνισε το έργο, δίνοντάς του μια νέα πνοή, χωρίς να χάνει καθόλου απ’ τα μάτια του την ουσία του δράματος.  Με τη συνεργασία όλων των εξαιρετικών συντελεστών της παράστασης, που ολοφάνερα εργάσθηκαν σκληρά για ένα γοητευτικό σκηνικό αποτέλεσμα, το έργο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», αποδέχτηκε ευχαρίστως τους ευσεβείς αυτοσχεδιασμούς μιας σκηνοθεσίας που τίμησε τον Πιραντέλο, αλλά και τους καταξιωμένους Καίτη Ιμπροχώρη και τους άξιους ηθοποιούς που την πλαισίωναν. Ο Λιβανός μας έδωσε ένα θέαμα μεσογειακό. Αλλά κι ο Πιραντέλο, παρ’ όλο που αυτό δεν φαίνεται πάντα στα έργα του, ήταν παιδί της Μεσογείου… »

Χαρά Μπακονικόλα

 

 

«…ο Γιώργος Λιβανός που υπογράφει τη σκηνοθεσία, τους στίχους των τραγουδιών και τους φωτισμούς της παράστασης, εκμεταλλεύτηκε άψογα τόσο το υλικό των ηθοποιών του όσο και την κουκλίστικη σκηνή του Studio Κυψέλης παρουσιάζοντας ένα άρτιο θέαμα που δεν είχε να ζηλέψει και πολλά από τα υπερθεάματα των κεντρικών Αθηναϊκών θεάτρων… Τι κι αν είναι λεπτά τα σύνορα μεταξύ της ζωής και της τέχνης; Η συγκεκριμένη παράσταση σας δίνει όλα τα εφόδια για να ανακαλύψετε μέχρι που φτάνει η καθεμιά και σαν ηθοποιοί στη ζωή σας να παίξετε καλύτερα το δικό σας ρόλο…»

Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη, Radioalchemy.net

 

«…από τις λίγες φορές που έχω δει το κωμικό με το δραματικό στοιχείο να συνδυάζονται τόσο αρμονικά, όπως συμβαίνει και στην πραγματική ζωή. Ατμοσφαιρικό, με συμβολισμούς λιτούς και ουσιαστικούς και ωραίες ερμηνείες από έμπειρους και νέους ηθοποιούς ένα συλλογικό έργο που βασίστηκε στη δύναμη πολλών μονάδων. Δυο ώρες θεάματος που θα απολαύσετε. Θα πρότεινα για τους δικούς σας λόγους να το δείτε και εσείς…»

Γιώργος Κολέτσος, Gokitoki.wordpress.com

 

 

« Ένα μιούζικαλ που θα μπορούσε αυτή τη στιγμή να παίζεται σε όλες τις μεγάλες αίθουσες στο εξωτερικό, ένα ανέβασμα από τον Λιβανό που κατά τη γνώμη μου ξεπερνά την Ιταλική παράσταση και φέρνει το Broadway στον πεζόδρομο της οδού Σπετσοπούλας εκεί που μεγαλουργεί χρόνια τώρα πασχίζοντας για μεγάλες παραστάσεις, για σπουδαία έργα στις δύσκολες για το θέατρό μας εποχές. Σύμμαχοί του σε αυτήν την μεγάλη παράσταση φυσικά οι ταλαντούχοι ηθοποιοί που με την ένταση και την ενέργειά τους, τη λάμψη και το ταλέντο τους καταφέρνουν να μαγνητίσουν τα βλέμματα και να κερδίσουν το δυνατό χειροκρότημα του κοινού…»

Βασίλης Θεοδώρου, Karmiko.gr

 

«Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε: Φαντασιακά στιγμιότυπα της αλληγορικής αλήθειας των ανθρώπινων έργων… Ο Pirandello γκρεμίζει τα τείχη της θεατρικής σύμβασης, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται. Η σκηνοθεσία του Γιώργου Λιβανού μας παρασύρει σε ένα φαντασιακό και αλλόκοτο παιχνίδι αυτογνωσίας. Παγιδευμένοι στον εαυτό μας χάνουμε κάτι παραπάνω από την ταυτότητά μας, χάνουμε την υπόστασή μας. Το μυαλό και η ύπαρξη εγκλωβίζονται σε ένα θέατρο γεμάτο καθρέπτες και μάσκες. Οι ηθοποιοί του Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε αλλάζουν συνεχώς τις μάσκες, σε ένα φαντασιακό και αλληγορικό παιχνίδι που σαν εκκρεμές μας λικνίζει σε μία διαχρονική αβεβαιότητα και υποψία…»

Λία Τσεκούρα, Artharbour.gr

 

«Ο Γιώργος Λιβανός και οι Θεατρίνων Θεατές, αυτοσχεδιάζουν και καταφτάνουν στην επιτυχία με απόλυτη βεβαιότητα. θα τολμήσω να πω ότι θα μπορούσε να συγκαταλέγεται στις παραστάσεις της χρονιάς, με την παρακάτω αιτιολογία: το μεράκι, η θέληση και η δίψα των καλλιτεχνών τροφοδοτούν την ελπίδα να συνεχίζουμε να λέμε ότι ναι, γίνονται σπουδαία πράγματα με πολλή μελέτη, διερεύνηση και ενδοσκόπηση…»

Ελένη Αναγνωστοπούλου, Tritokoudouni.gr

 

«…στη ζεστή, φιλόξενη σκηνή του Studio Κυψέλης, ο θεατής μεταφέρεται στα παρασκήνια αυτού του «επαναστάτη» θιάσου. Γελά, συγκινείται, μα το σημαντικότερο από όλα, σκέφτεται. Σκέφτεται πόσο υποκειμενικά είναι όλα στην ανθρώπινη ύπαρξη, είτε μιλάμε για Τέχνη είτε για Ζωή. Πόσο ρευστά και συνάμα με πόση εσωτερική δύναμη. Μια δύναμη που δεν καταπιέζεται, δε στριμώχνεται στα καλούπια. Ξεχύνεται ορμητική, ακράτητη και παρασέρνει τα πάντα στο διάβα της. Αν με ρωτάτε, θα σας πω να μην παραλείψετε να το δείτε το έργο. Η Ροζίτα Σώκου έχει αποδώσει αριστοτεχνικά το έργο και ο σκηνοθέτης, Γιώργος Λιβανός έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Όσο για τους ηθοποιούς; Πατώντας σε ένα αριστουργηματικό, στοχαστικό έργο, «κεντάνε» επί σκηνής με το ταλέντο τους. Δικό τους και το τεράστιο χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης…»

Στεύη Τσούτση, Ewoman.gr

 

«Μια δυνατή παράσταση που «σου ανοίγει τα μάτια». Μια παράσταση που απολαμβάνεις από το πρώτο λεπτό, που σε κάνει να προβληματιστείς, να συμπάσχεις, να παθιάζεσαι, να απορείς, να γελάς, να βουρκώνεις. Ένας αυτοσχεδιασμός που ακροβατεί, ένα έργο που πέρασε στην αιωνιότητα και μια παράσταση που κάθε βράδυ θα γίνεται μοναδική. Αξίζουν συγχαρητήρια στο επιτελείο του «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» καθώς και στην κυρία Καίτη Ιμπροχώρη, που μας συγκίνησε. Ήταν ένα απρόσμενα διδακτικό αλλά και απολαυστικό δίωρο…»

Μαίρη Ζαρακοβίτη, Noizy.gr

 

«Το ταλέντο των νέων ηθοποιών, η έμπειρη θεατρική στόφα της Καίτης Ιμπροχώρη, το πιάνο της Νίκης Γκουντούμη και η σκηνοθεσία του Γιώργου Λιβανού γεμίζουν την σκηνή για δύο περίπου ώρες και παρουσιάζουν τα λεπτά σύνορα μεταξύ «είναι» και «φαίνεσθαι», ηθοποιού και ρόλου, κι εν τέλει ζωής και τέχνης. Η νεωτεριστική οπτική του Pirandello βρίσκει γόνιμο έδαφος στο Studio Κυψέλης και δίνεται ατόφια σε μία υπέροχη παράσταση…»

Μαρία-Ελπινίκη Ζαφειράκη, Beasty-press.com

 

«…ένα κυριολεκτικό με εμφανή σκηνοθετική σφραγίδα «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» στο θέατρο Studio Κυψέλης… Όλοι οι συντελεστές ήταν εξαίσιοι και σοφά διαλεγμένοι από τον ευφυή σκηνοθέτη αυτής της μεγαλεπήβολης παράστασης που εύχομαι να μακροημερεύσει και να την απολαμβάνουμε για μία δεκαετία τουλάχιστον…»

 Κωνσταντίνος Μπούρας

 

«Ο Γιώργος Λιβανός σκηνοθετώντας την παράσταση , κατάφερε να μας καταπλήξει για άλλη μια φορά , καθώς η παράσταση ανταποκρινόταν επάξια στο αριστούργημα του Πιραντέλλο. Γέλια , χαρές , μουσικές, χοροί , τραγούδια , συγκίνηση , δράμα και δάκρυα. Είδαμε μια πάρα πολύ πλούσια παράσταση στο μικρό θεατράκι της Κυψέλη…»

Σοφία Θεοδοσιάδου, Θέατρο.gr

 

«…ο ταλαντούχος Γιώργος Λιβανός, ο οποίος έχει την σκηνοθεσία της εν λόγω παράστασης, σεβάστηκε το κείμενο, το οποίο ακροβατεί μεταξύ κωμωδίας και τραγωδίας. Σεβάστηκε το κείμενο και του χάρισε και μία νέα έμπνευση. Ο σκηνοθέτης κατάφερε και πάλι, κάτω από τις άρτιες σκηνοθετικές του οδηγίες, ένας πολυμελής θίασος, να χορεύει, να τραγουδά, να πρωταγωνιστεί σε μία αρκετά μικρή σκηνή και ο κάθε ηθοποιός να έχει τον χώρο του και εμείς σαν κοινό να βλέπουμε μία υπερπαραγωγή… Τον χορό των ερμηνειών κρατούσε η μεγάλη Καίτη Ιμπροχώρη. Πόσο τυχεροί που την έχουμε ξανά κοντά μας. Με μία τόσο αφοπλιστική απλότητα, που σε εκπλήσσει.. Ο Νίκος Γιάννακας ξεχώρισε με την σκηνική παρουσία του και το ταλέντο του. Δεν θα ήθελα να μιλήσω για κάθε ηθοποιό ξεχωριστά. Ήταν όλοι, παλαίμαχοι, νέοι, ταλαντούχοι και με πάθος για αυτό που κάνουν και το εισπράξαμε απλόχερα… Ψάξτε. Παραστάσεις διαμάντια κρύβονται εκτός κέντρου..»

Βίβιαν Μητσάκου, Theatroproject365.wordpress.com

 

«… το θέαμα  προσφέρει έντονες συναισθηματικές αλλαγές και μάλιστα με γοργό ρυθμό. Οι αισθήσεις απολαμβάνουν την ευθυμογραφική και κωμική διάθεση όπως και το δράμα ή τη συγκίνηση.. Η μουσική γεμίζει τον αέρα με υπέροχες μελωδίες, ο θίασος εκμεταλλεύεται την κάθε γωνιά του χώρου και τα μηνύματα σε πετυχαίνουν διάνα… Ένα μαγικό σύνολο πραγμάτων που συμβαίνουν τα Δευτερότριτα στην Κυψέλη..»

Τζένη Κουκίδου, Koukidaki.blogspot.gr

 

«…ο Γιώργος Λιβανός με την ομάδα Θεατρίνων Θεατές τα τελευταία δέκα χρόνια μας εκπλήσσει τόσο με την σωστή επιλογή έργων ρεπερτορίου, όσο και με τις άρτιες παραστάσεις του, έχοντας αφήσει ήδη παρακαταθήκη, παραστάσεις σημαντικές. Αυτή τη φορά υπηρετεί θαυμάσια ένα δύσκολο κείμενο, το φέρνει (σωστά ) στις μέρες μας, το εκσυγχρονίζει και κουρδίζει μια παράσταση που σε παρασύρει και την παρακολουθείς με μια ανάσα. Μια παράσταση, που πρωτίστως θα σας διασκεδάσει και δευτερευόντως θα σας προβληματίσει για τον κόσμο του θεάτρου, και τις ιστορίες που μπορεί να κρύβει… Μια από τις σημαντικότερες παραστάσεις της χρονιάς, που σοφά σχεδίασε ο Γιώργος Λιβανός. Και που ευτυχώς θα γράψει τη δική της ιστορία…»

Νίκος Καλαμακίδης, Gayhellas.gr

 

«Με την εύθραυστη θεατρική ισορροπία ν’ ακροβατεί ανάμεσα σε κωμωδία και δράμα, η Ροζίτα Σώκου αποδίδει, σ’ ελεύθερη μετάφραση, το ευφυές κείμενο του Πιραντέλο, που σκηνοθετεί ο Γιώργος Λιβανός και αποδίδουν, εντός και εκτός σκηνής, οι ηθοποιοί της ομάδας «Θεατρίνων Θεατές», εδώ και τρεις ολόκληρους μήνες. Το «θελκτικό» και διαχρονικά επίκαιρο έργο υψηλών απαιτήσεων του λαμπερού Σιτσιλιάνου θεατρικού συγγραφέα έχει  highlights: την back to the roots εμφάνιση της Ροζίτας Σώκου, την σκηνοθεσία αλλά και την καθ’ όλα συμπαθητική σκηνή του θεάτρου Studio Kυψέλης, με μία σχεδόν ποδοσφαιρική αριθμητικά ομάδα ηθοποιών στο σανίδι…  Οι ηθοποιοί -«επαναστάτες, με ή χωρίς αιτία»- υποδύονται τους πολυσύνθετους ρόλους τους με συναίσθημα, κέφι και μεράκι, σ’ ένα έργο μ’ εναλλαγές και μεταβάσεις τρελού ρυθμού, σε μια παράσταση συνόλου και αποθέωσης της ομαδικής δουλειάς και του συνεργατικού πνεύματος, με ενέσεις χορού και τραγουδιού και πραγματική κατάθεση ψυχής και αρμονικής συνύπαρξης από τους παλιούς και μπαρουτοκαπνισμένους αλλά και από τους νεότερους …»

Νίκος Κολίτσης, Fairytalesbysapaidousi.blogspot.gr

 

 

«…highlight του έργου είναι η σκηνή όπου οι ηθοποιοί (ή μήπως οι ρόλοι; Μπερδεύεσαι!) σηκώνουν κεφάλι, διώχνουν τον σκηνοθέτη και αποφασίζουν να πάρουν την τύχη της παράστασης στα δικά τους χέρια…. Έξοχος ο κύριος Γιάννακας στον ρόλο του σκηνοθέτη, που σαν μιξάζ από φουριόζο μαέστρο και τρελό επιστήμονα, παίζει με τις τύχες των ρόλων, χειρίζοντάς τους λες και είναι μαριονέτες. (Το εν λόγω έργο το είδα δύο φορές, και είναι τόσο πειστικός που, την πρώτη φορά, πίστεψα ότι όντως η σκηνοθεσία ήταν δικιά του. Στην πραγματικότητα, η σκηνοθεσία είναι του Γιώργου Λιβανού). Ωστόσο, και ο υπόλοιπος θίασος ακολουθεί υπέροχα την βιρτουοζιτέ του. Τα σκηνικά είναι λιτά, όμως τα κοστούμια και ο φωτισμός εντυπωσιάζουν. Ενώ όλα αυτά εμπλουτίζονται από μπόλικο τραγούδι δια χειρός Σάκη Τσιλίκη, με την Νίκη Γκουντούμη να παίζει ζωντανά στο πιάνο. Μπορεί το επίσημο τραγούδι του «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε» να είναι το πανέμορφο σόλο της κυρίας Ιμπροχώρη, όμως εμένα ηχούν ακόμα στα αυτιά μου το «Βρέχει μια Προσμονή» και το τραγούδι που ακούγεται στην αρχή και στο τέλος του έργου. Το σύνολο είναι ένα πολύ ενδιαφέρον και ευφυέστατα σκηνοθετημένο έργο που σας συνιστώ απόλυτα…»

Μάνος Ίβερσεν, Θέατρο.gr