Μια άγρια κωμωδία του ιδιοφυούς Λεντς, που μαζί με τον Γκαίτε, υπήρξε από τους κεντρικούς δημιουργούς του κινήματος “Sturm und Drang” (Θύελλα και Ορμή), των αρχών της δεκαετίας 1770.

 

Ο επαναστάτης συγγραφέας και γιατρός Γκέορκ Μπύχνερ, σε μια επιστολή στους γονείς του, τον Οκτώβριο του 1885, γράφει: «Έχω συγκεντρώσει κάθε λογής ενδιαφέρουσες σημειώσεις, γύρω από κάποιο φίλο του Γκαίτε, έναν κακότυχο ποιητή Λεντς, που έζησε εδώ, την ίδια εποχή μ’ εκείνον και που κατέληξε μισότρελος» {…}.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Γιάκομπ Μίχαελ Ράινχολτ Λέντς γεννιέται στις 23 Ιανουαρίου στο σημερινό Τσέσβαν της Λετονίας. Ο πατέρας του ήταν πάστορας και υπέρμαχος του πιετισμού. Το 1768 εγγράφεται στην θεολογική σχολή του Πανεπιστημίου της Πρωσίας, αλλά προτιμά την ενασχόληση με την συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων και την μουσική. Παρακολουθεί μαθήματα του Ιμάνουελ Καντ περί λογικής και μεταφυσικής και μελετά φιλοσοφία του Διαφωτισμού.

Το 1771 φτάνει στο Στρασβούργο όπου συναντά τον Γκαίτε, τον οποίο αποκαλεί «αδελφό» και «δεύτερο εγώ». Υπό την επιρροή του Γκαίτε, θα εξελιχθεί σε κατ’ εξοχήν εκπρόσωπο του λογοτεχνικού κινήματος Sturm und Drang.

Το 1776 κάτι θα προκαλέσει την δυσαρέσκεια του Γκαίτε, ο οποίος θα κινήσει τη διαδικασία αποπομπής του από την Βαϊμάρη. Με την εκδίωξη από την Βαϊμάρη, ο Λεντς δεν υφίσταται μόνο κοινωνική, αλλά κυρίως ψυχολογική ήττα.

Το 1778 επισκέπτεται τον ευσεβή πάστορα Όμπερλιν στο Βάλντερσμπαχ της Αλσατίας. Έχουν ήδη αρχίσει να εκδηλώνονται οι πρώτες νευρικές κρίσεις.

Από τον Ιούλιο του 1781 εγκαθίσταται στην Μόσχα. Οι κρίσεις σχιζοφρένειας εντείνονται.

Το πρωί της 24 Μαΐου τον βρίσκουν νεκρό σε κάποιο δρόμο της Μόσχας. Τα αίτια του θανάτου και ο τόπος ταφής παραμένουν άγνωστα…

 

 

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο Λοχαγός Μπίντερλιγκ φιλοξενεί στο Νάουμπουργκ έναν φίλο του με το όνομα Ιππότης Χαμαιλέων.

Οι δυο τους θέλουν να πραγματοποιήσουν ένα οικονομικό πακέτο. Ο Χαμαιλέων κρύβεται, γιατί έχει πυροβολήσει έναν άλλο Ιππότη. Ένας Καλμούκος Πρίγκιπας με το όνομα Τάντι -κάνοντας τουρνέ στην Ευρώπη- σταματά στο Νάουμπουργκ.

Ο Λοχαγός Μπίντερλιγκ ανακοινώνει -εκτός των άλλων- στην γυναίκα του, πως έρχεται ένας παλιός του φίλος ο Τσοπφ, που είναι υπεύθυνος για τον θάνατο του γιου της. Η γυναίκα του κυρία φον Μπίντερλιγκ αγανακτεί.

Η Βιλχελμίνε, η κόρη τους, έχει τώρα δυο γαμπρούς που της ζητούν το χέρι, τον Χαμαιλέοντα και τον Πρίγκιπα. Ποιον θα πάρει; Και οι δυο είναι όμορφοι και πλούσιοι. Οι γονείς της την αφήνουν να διαλέξει. Μετά από διλήμματα η Βιλχελμίνε ερωτεύεται και παντρεύεται τον Πρίγκιπα Τάντι. Όμως ο Τσοπφ ισχυρίζεται πως ο πρίγκιπας είναι αδελφός της και πως αυτός ο ίδιος ήταν που πήρε κάποτε το μικρό αγόρι στον πόλεμο, όταν οι γονείς δεν μπορούσαν να το σέρνουν μαζί τους, και το πήγε στην Σμύρνη. Από το ταξίδι στην Ανατολή, ο νέος δεν γύρισε ποτέ πίσω…

 

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Η θυελλώδης περιπέτεια του πρίγκιπα Τάντι, της φανταστικής Κούμπα και ο διακριτικός, μετριοπαθής, αυτοπεριοριζόμενος, ντροπαλός Λεντς, ήταν για μένα ένα φοιτητικό «όνειρο», που μέσα στο πέρασμα του χρόνου, βρίσκει δρόμους και τρόπους πραγμάτωσης.

Η φανταστική χώρα Κούμπα της Ασίας, είναι η άλλη πραγματικότητα και ο «ευγενής άγριος», πρίγκιπας Τάντι, ένας ακροβάτης δυο κόσμων- μια άλλη φυσικότητα, ένα διονυσιακό πνεύμα, που έρχεται από την Ανατολή, για να βάλει φωτιά στις στέγες της «φυλακισμένης» στους τύπους και αλλοτριωμένης Ευρωπαϊκής κοινωνίας, αλλά εντέλει ενσωματώνεται και αφομοιώνεται από την γερμανική κουλτούρα, υποκύπτοντας -χτυπημένος από τα βέλη του «αδελφικού» έρωτα- στην σαρκική αδυναμία! Θρίαμβος!

Πως γίνεται παράσταση ένα -πρωτοποριακό για την εποχή του- διαμελισμένο σε μικρές σκηνές έργο, όπου η δράση ορίζεται από το συγγραφέα «εδώ κι εκεί» και όπου οι διαρκείς ανατροπές θυμίζουν μοντάζ αμερικανικής ταινίας θρίλερ;

Αυτό είναι το στοίχημα: να συστήσουμε ένα έργο που αγαπάμε -και που πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα- ν’ αναδείξουμε τις συναισθηματικές καταστάσεις, τα ακραία πάθη των χαρακτήρων και την αυστηρή -ρομαντική- ειρωνεία του Λεντς. Τέλος -ακολουθώντας τους δρόμους της παρωδίας και ακροβατώντας στο σκοινί της ακραίας τραγικωμικότητας- να φτιάξουμε μια σύγχρονη, μοντέρνα παράσταση, ένα αληθινό θέατρο.

Σοφία Φιλιππίδου

 

ΓΙΑΚΟΜΠ ΜΙΧΑΕΛ ΡΑΙΝΧΟΛΤ ΛΕΝΤΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΤΗΣ ΚΟΥΜΠΑ ΤΑΝΤΙ

 

Μετάφραση, Σκηνοθεσία:

ΣΟΦΙΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ

Συνεργάτης μετάφρασης: ΖΑΦΕΙΡΟΥΛΑ ΧΟΧ

 

 

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ

ΒΑΣΙΑ ΛΑΚΟΥΜΕΝΤΑ

ΜΙΧΑΗΛ ΤΑΜΠΑΚΑΚΗΣ

ΕΛΕΝΑ ΜΕΓΓΡΕΛΗ

ΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΑΚΗΣ ΔΗΜΑΣ

ΤΑΤΙΑΝΑ

ΝΤΙΝΟΣ ΦΛΩΡΟΣ

ΧΑΡΗΣ ΜΠΟΣΙΝΑΣ

Στο ρόλο του Παλιάτσου ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σε ρόλο έκπληξη Η ΣΟΦΙΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ

 

 

Σκηνικά, Κοστούμια, Κίνηση: ΣΟΦΙΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ

Μουσική και τραγούδια: ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΚΛΗ

Τραγουδάει και παίζει πιάνο ο ΟΥΣΙΚ ΧΑΝΙΚΙΑΝ

Βοηθός ενδυματολογικού: ΜΑΓΔΑ ΚΑΛΟΡΙΤΗ

Βοηθός σκηνοθέτη: ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΤΖΑΒΙΝΟΣ

Βοηθός για τα σκηνικά & τα κοστούμια: ΑΝΤΖΕΛΙΚΑ KATΣA

Τη σκηνή του μασκέ πάρτι χορογράφησε

ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ

Παραγωγή: Τ3ΧΝΗ

Διευθυντής παραγωγής: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΣ

Photo: ΠΑΝΟΣ ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ

Artwork: ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΡΑΣΧΗΣ

Δείτε το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=gOJllQVFpdQ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ

Βουκουρεστίου 10.

ΤΗΛ: 21 0331 2343

ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 9 ΚΑΙ 30

ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ 7 ΜΑΙΟΥ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΡΙΤΗ 29 ΜΑΪΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2 ώρες με διάλειμμα

 

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΓΚΑΙΤΕ.

Προβολή, Επικοινωνία: BRAINCO S.A. (Σταυρούλα Κεντιέ, 6938950376)

Τιμές εισιτηρίων 15, φοιτητικό, ανέργων 10, ατέλεια 5 

Προπώληση viva.gr